Se pare că Sony vrea să atragă dezvoltatorii de jocuri
pentru PS3 cu o nouă tehnologie de afişare bazată de ochelarii
3D. Ea se adresează celor care joacă la dublu, pe acelaşi
ecran. În mod normal, ecranul se împarte în două şi fiecare jucător
are la dispoziţie o jumătate. Ea se poate dovedi uneori
insuficientă sau poate avantaja celălalt jucător care vede
miscările primului. Sony a prezentat dezvoltatorilor de jocuri o
soluţie tehnică ce oferă celor doi jucători posbilitatea de-a vedea
acţiunea pe întreg ecranul.
Prea multe detalii nu au fost date, însă această soluţie tehnică
ar putea fi obţinută prin modificarea ochelarilor 3D. În mod
normal, ochelarii pemit obţinerea unei imagini cu adâncime de câmp
prin închiderea alternativă a lentilor atunci când imaginea pentru
ochiul opus este afişată. Această alternare a cadrelor poate fi
folosită pentru jocul la dublu. Fiecare jucător poartă o
pereche de ochelari 3D modificaţi în aşa fel încât lentilele să se
închidă simultan. Pe ecran sunt afişate alternativ cadrele pentru
primul jucător şi pentru al doilea.
Fiecare jucător ar vedea 30 din cele 60 de cadre pe secundă
afişate de monitor. Momentan nu putem spune că există alte
dezavantaje în afară de acela că luminozitatea ecranului, percepută
cu ochelarii la ochi, va fi cu 30% mai mică. Cu această problemă se
confruntă orice gamer care foloseşte ochelarii 3D. Un
aspect important este acela că jocurile
vor trebui modificate pentru a putea afişa cadrele în modul descris
mai sus. Sony încearcă să convingă dezvoltatorii să facă aceste
modificări. Rămâne de văzut şi cât de viabilă este
soluţia, ţinând cont că randarea pe tot ecranul a două secţiuni din
joc diferite necesită putere de calcul mai mare decât în mod
normal. Placa video din PS3 este fixă şi dezvoltatorii ar putea fi
nevoiţi să reducă nivelul de detaliu pentru a garanta cele 2 x 30
de cadre pe secundă.