Piaţa de telefoane este în continuare cea mai
atractivă pentru pasionaţii de dispozitive mobile şi probabil că va
mai dura ceva până când a avea o tabletă în posesie va fi la fel de
banal cum e acum să ai telefon.
Compania de cercetare media şi comunicaţii
Informa a prezentat la Mobile World Congress 2011
cifrele pe 2010 şi estimările până în
2015 în ceea ce priveşte dezvoltarea pieţei de telefoane
mobile, a aplicaţiilor mobile şi a platformelor de operare pentru
dispozitive mobile. De asemenea, avem date şi despre traficul mobil
şi veniturile generate de acestea pe categorii de aplicaţii.
Traficul de date va exploda, chiar şi în cazul
celui mai pesimist scenariu. Din acest motiv, dezvoltarea reţelelor
LTE / 4G pentru Internet de mare viteză este absolut necesar.
Veniturile generate din serviciile de mesagerie
vor creşte, nu însă extraordinar de spectaculos.
Ne îndreptăm atenţia către magazinele de
aplicaţii, acolo unde putem observa că Android
Market are cel mai mare procent de soft-uri gratuite
(59%), în vreme ce AppStore şi Blackberry App
World ne oferă gratuit doar 25%, respectiv 26% din totalul de
aplicaţii. În viitor, se pare că App Store-ul şi Market-ul vor
spori numărul de aplicaţii gratuite, în vreme ce Blackberry
va insista pe aplicaţiile contra-cost. Tabelul de mai jos
vă oferă o imagine mai clară asupra evoluţiei magazinelor online de
aplicaţii. Din păcate, nu avem date legate de Windows Marketplace
şi Ovi Store.
Pe categorii de conţinut, iată ce fel de aplicaţii pot fi
descărcate din magazinele menţionate mai sus.
App Store
Android Market
Blackberry App World
Legat de viitoarele generaţii de reţele (LTE /
4G), estimările ne arată că abia în 2015 acestea vor fi
bine reprezentate la nivel global. Reprezentarea este
raportată la numărul de utilizatori (împărţiţi pe regiuni /
continente), nu la ariile de acoperire.
În fine, raportul dintre numărul de utilizatori
de smartphone şi cei care folosesc telefoanele fără platforme
avansate de operare (feature phones) ne dezvăluie că nici în 2015
smartphone-urile nu vor depăşi la număr telefoanele simple. Acestea
din urmă vor fi preferate de aproximativ 2/3 din totalul de
utilizatori mobili.