Microsoft au decis să ia iniţiativa în urma multiplelor plângeri ale cumpărătorilor consolelor Xbox 360, care se pare că începeau să se defecteze subit în număr foarte mare odată ieşite din garanţie.
Pentru a veni în întâmpinarea nemulţumirilor fanilor, Microsoft a demarat un program de garanţie îmbunătăţit pentru Xbox-uri. Deşi în mod normal garanţia standard a rămas 1 an (sau 2 ani în unele ţări), nefericiţii posesori ai consolelor ce vor întâmpina cunoscuta problemă hardware a celor „3 leduri roşii” (cunoscută şi sub supranumele „the red ring of death”), caracteristică acestor console, vor beneficia de o garanţie extinsă la 3 ani.
Pe lângă acest fapt, service-urile Microsoft vor fi obligate să repare dispozitivul gratis şi cât mai rapid posibil şi să returneze banii încasaţi pe rezolvarea problemelor de acest gen în trecut. În paralel, tehnicienii companiei americane încearcă să elimine din cauzele acestor neajunsuri hardware, pentru ca viitoarele console să fie mai fiabile.
Iniţiativa Microsoft era una necesară în condiţiile plângerilor masive venite în ultima perioadă din partea clienţilor nemulţumiţi. Microsoft încearcă să îşi asume responsabilitatea asupra propriilor produse şi greşeli, dar pentru mulţi, gestul reprezintă doar o fadă încercare de a drege un produs deloc grozav, consola Xbox 360. O încercare extrem de costisitoare însă, pentru că specialiştii estimează că Microsoft va trebuie să scoată din buzunar aproape 1 miliard de dolari în urma punerii ei în aplicare.