Serviciul MySpace TV oferă membrilor MySpace.com posibilitatea de a încărca mai uşor clipurile lor şi de a avea fiecare un canal video (un fel de mini „YouTube“-uri) cu link pe pagina personală. În plus, către sfârşitul acestui an, MySpaceTV va permite utilizatorilor săi editarea şi combinarea clipurilor existente pentru crearea altora. Furnizorii de conţinut cu cele mai vizionate clipuri vor fi răsplătiţi după practica adoptată recent de YouTube: vor primi ca recompensă ceva bani.
În timp ce site-ul de socializare MySpace se bagă puternic pe felia site-ului de conţinut video YouTube, cel din urmă se gândeşte deja la „socializarea“ portalului său video. Adică, dezvoltatorii de la YouTube muncesc la implementarea unui sistem de comunicare în timp real între utilizatorii YouTube care urmăresc acelaşi clip, comentează NY Times. Mai mult de jumătate dintre vizitatorii YouTube provin din afara Statelor Unite. În luna aprilie au fost vizionate de două ori mai multe videoclipuri de pe YouTube decât de pe MySpace (studiu al companiei de cercetare comScore).
În luna mai, YouTube deţinea o cotă de 50%, la fel de mult cât ceilalţi 64 de competitori serioşi la un loc. Ironia sorţii: în urmă cu doi ani, la apariţia YouTube, milioane de membri MySpace începuseră să adauge în paginile personale clipuri de pe site-ul cumpărat ulterior de Google pe 1,65 miliarde USD. Altfel spus, MySpace a ajutat YouTube să crească. MySpace.com atrage lunar 110 milioane de vizitatori.
Cel mai important site de „social networking“ din Statele Unite, MySpace a decis să atace poziţia de lider deţinută de YouTube, relansând serviciul propriu de conţinut video. De partea MySpace se află câteva zeci de milioane de membri, proprietarul News Corporation – un puternic conglomerat media, câteva parteneriate cu producători de conţinut video profesional şi, de ce nu, experienţa dobândită de rival.
În luna aprilie, secţiunea de clipuri video a site-ului de socializare pe Internet MySpace înregistra 50 de milioane de vizitatori nord-americani, cu doar 8 milioane mai puţin decât YouTube – conform datelor publicate de comScore, o companie de cercetare în domeniul marketingului pe Internet. În iunie, gigantul media News Corp. – deţinătorul MySpace – anunţă un rebranding al MySpace Video (http://vids.myspace.com).
Practic acest serviciu video lansat în 2006, s-a redenumit în MySpaceTV şi a primit un domeniu web independent, neintegrat în MySpace; www.myspacetv.com este mai uşor de accesat şi de ţinut minte de către cei ce nu posedă cont MySpace.
La momentul redactării, MySpaceTV se afla în stadiu beta (nefinalizat) şi oricine, fără cont MySpace, îi poate trece pragul pentru vizionarea şi încărcarea de clipuri video. Este localizat pentru 15 ţări, spre deosebire de YouTube cu numai 10 ţări. Dacă ai experimentat YouTube, n-o să te surprindă deloc MySpaceTV. Ca mod de utilizare, organizare, design ş.a.m.d. MySpaceTV pare o copie a YouTube, atât de fidelă încât doar culorile şi aranjarea în pagină diferă.
MySpaceTV mizează puternic pe conţinut profesional, mai puţin pe cel creat de utilizatori (user-generated content), în speranţa că va cuceri poziţia deţinută în prezent de YouTube pe segmentul video – potrivit ediţiei electronice a New York Times care-l citează pe Chris DeWolfe, CEO şi cofondator al MySpace. În acest scop, MySpaceTV a semnat deja parteneriate cu diverse companii media pentru lansarea de canale video sub nume cunoscute precum National Geographic, The New York Times, Reuters etc.