În condiţiile în care tot mai mulţi gameri îşi îndreaptă atenţia către console, viitorul jocurilor pentru PC pare unul din ce în ce mai sumbru. Tom Taylor, vice preşedintele Nvidia în cadrul departamentului de relaţii cu publicul, este însă de altă părere, pentru el viitorul părând a fi pictat chiar cu uşoare nuanţe de roz.
Jocurile pentru PC vor evolua în tandem cu procesoarele, plăcile grafice şi monitoarele. Conform „viziunii” lui Taylor, ecrane cu rezoluţii impresionante, de 3800 x 2400 px, vor fi disponibile în anii următori, având dimensiuni de cel puţin 30″. Jocurile şi motoarele ce stau la baza lor vor evolua şi ele, ajungând până la a simula îndeaproape realitatea, dar pentru aceasta vor fi necesare procesoare grafice foarte puternice. Taylor consideră vital să se accorde atenţie viziunilor creatorilor de jocuri pc şi simularea dorinţelor şi ideilor lor cât mai fidel, adăugând din plin elemente „eye candy” pentru a atrage şi capta utilizatorul printr-o grafică de senzaţie.
OK. Stau şi mâ gândesc totuşi care utilizator? Taylor uită că principalul consumator de jocuri pentru PC are o vârstă cuprinsă între 15 şi 25 de ani şi nu dispune de conturi în bancă cu multe zerouri. Pentru el, a avea nevoie de un sistem de zeci de mii de dolari pentru a putea rula ultimele titluri din Diablo sau Need for Speed nu este o opţiune viabilă. Deloc. Aşadar, conform planurilor de viitor ale reprezentantului Nvidia, jocul pentru PC se va transforma dintr-un produs de masă într-unul exclusivist, ce va fi admirat dar şi urât în acelaşi timp de cei mulţi, care nu îl vor putea rula pe sistemele lor de acasă.
Reţeta jocurilor cu grafică extraordinară nu este neapărat una de succes. A se vedea cazul actual al consolelor PlayStation 3, de departe cele mai potente şi calitative, care sunt cu mult mai prost vândute decât concurentele Nintendo Wii? De ce? Pentru că un joc este un angrenaj complex între grafică, costuri, cerinţe şi mai ales gameplay. Abia în momentul în care vor exista produse care să bifeze toate acestea puncte, vom putea spune că viitorul jocurilor pentru PC este altfel decât acum, cenuşiu.