Google se pregăteşte să pătrundă în lumea tabletelor cu un model creat sub brand propriu, nu foarte costisitor şi echipat cu un ecran de 7 inch.
Conform analiştilor, tableta ar putea intra în producţie undeva în decursul lunii aprilie, urmând să ajungă pe piaţă încadrată la un preţ apropiat sumei de 200 dolari, concurând astfel populara tabletă Amazon Kindle Fire. Volumul iniţial de producţie este estimat la 1.5 – 2 milioane de exemplare.
Tableta produsă de Google va rula sistemul Android 4.0 Ice Cream Sandwich, a cărui interfaţă este redată pe un ecran cu rezoluţie 1280×800 pixeli, sensibil mai mult decât cei 1024×600 pixeli afişaţi de ecranul competitorului său direct Amazon Kindle Fire.
Strategia aleasă de Google pentru promovarea noului produs rămâne totuşi în mare parte învăluită în mister, deoarece după finalizarea achiziţiei portofoliului Motorola compania îşi va extinde oferta cu încă cel puţin trei modele de tablete: versiunea originală a tabletei Motorola Xoom cu ecran de 10.1 inch, versiunea Xoom 2 cu design revizuit şi ediţia cu ecran de 8.2 inch a tabletei Motorola Xoom. În acest context, includerea în oferă şi a unui model cu ecran de 7 inch pare o alegere logică pentru Google, compania având astfel prezenţa asigurată şi în piaţa tabletelor cu ecran de 7 inch, unde rivalul Amazon a reuşit să livreze până la sfârşitul anului trecut aproximativ 5.3 milioane de tablete Kindle Fire.
Cert este că piaţa tabletelor cu ecran de 7 inch va deveni din ce în ce mai competitivă în perioada următoare, odată ce Apple va intra în joc cu versiunea de 7 inch a tabletei iPad. Din fericire pentru Google, tableta Apple va ajunge probabil pe piaţă abia către sfârşitul anului, dând suficient timp companiei pentru un produs capabil să supravieţuiască în faţa competiţiei Apple.