Google pare să fi trecut la o strategie agresivă de promovare a produselor sale, ce implică trimiterea de mesaje email cu caracter publicitar către adresele non-gmail din listele de contacte ale utilizatorilor.
Cum era de aşteptat, mesajele trimise astfel în numele utilizatorilor, fără a le cere în prealabil consimţământul, au stârnit un val de nemulţumiri printre utilizatorii serviciului GMail, deranjaţi de faptul că au fost transformaţi peste noapte în agenţi de vânzări pentru Google.
Mesajele sunt trimise cu subiectul „(nume utilizator) wants to chat”şi conţin un mesaj promoţional în care sunt lăudate diversele beneficii ale serviciilor GMail şi Google Talk.
Conform mărturiilor lăsate de utilizatori, astfel de mesaje promoţionale pot fi trimise în mod automat şi atunci când aceştia postează ceva în cadrul unui grup de discuţii. Din păcate pentru aceştia mesajele publicitare sunt trimise în masă, către întregul grup de contacte, dând reale motive de frustrare dacă printre cei spamaţi cu mesaje nesolicitate se numără şi persoane importante, cum ar fi parteneri de afaceri sau superiori.
Ca o ironie, copiile mesajelor trimise în mod automat de Google apar în directorul Mesaje Trimise al contului Gmail, umplând această secţiune cu mesaje inutile pentru utilizator.
Drept răspuns pentru problemele semnalate, Google a afirmat că mesajele reclamate sunt invitaţii la sesiuni de chat, trimise prin email atunci când un utilizator Gmail invită un utilizator non-Gmail să ia parte la o sesiune de mesagerie instant prin serviciul Google Talk. Momentan nu este clar dacă aceste invitaţii sunt trimise de utilizatori în mod accidental, accesând o funcţie a contului GMail insuficient de bine documentată, sau este vorba de o problemă de sistem care trebuie remediată de Google.