Kantar Worldpanel ComTech, divizia de analiză a pieţei din cadrul gigantului publicitar WPP şi unul dintre furnizorii regulaţi de statistici referitoare la sistemele de operare mobile, a anunţat că platforma mobilă Google a acaparat mai mult de jumătate din vânzările de smartphone-uri pe cele mai importante pieţe.
Datele pe baza cărora a fost făcută analiza au fost culese de Kantar Worldpanel ComTech de-a lungul a 12 săptămâni, perioada terminându-se în data de 10 iunie. Conform acestor date, sistemul de operare Android este acum platforma mobilă principală în Statele Unite, Australia, Marea Britanie, Germania, Franţa, Italia şi Spania, adică cele mai bogate pieţe pentru telefonia mobilă.
Începând cu Italia, unde Android a ratat la mustaţă, cu doar 49,6 procente, să atingă cifra rotundă a unei jumătăţi rotunde din vânzări, şi terminând cu Spania, unde 84,1% din cumpărători au ales un astfel de terminal, platforma Google a atins un moment important în evoluţia sa de piaţă, confirmând astfel creşterea numărului de activări zilnice la 900.000, după cum a declara Andy Rubin.
Doar pentru că Android a devenit cel mai apreciat sistem de operare pe mai multe pieţe importante în acelaşi timp nu înseamnă însă că şi evoluţia sa este pozitivă în fiecare caz. Excepţia este cota de piaţa din vânzările în Statele Unite în intervalul susmenţionat a scăzut de la 57% în aceeaşi perioadă a anului trecut la 50,2%, rivalul iOS crescând de la 28,7% la 37,4%. Pe celelalte pieţe însă, creşterea de la an la an a sistemului de operare Google evoluează între o moderată cotă de 8,5% în Marea Britanie şi una excelentă de 42% în Spania.
Celelalte sisteme de operare prezintă evoluţii care erau de aşteptat: iOS a cunoscut o scădere uşoară în ţările europene afectate de criză, Symbian şi BlackBerry OS sunt în scădere, uneori chiar drastică, Bada OS staţionează iar Windows Phone are parte de creşteri, dar foarte mici.