Priviţi cu suspiciune atunci când sunt purtaţi şi chiar interzişi în unele locaţii publice, ochelarii Google Glass nu au fost decât pentru scurt tip în atenţia publicului, accesoriul prevăzut cu ecran şi cameră foto/video fiind aspru criticat pentru modul în care încălca intimitatea celor din jur. Nici investiţiile masive în cercetare şi dezvoltarea produsului cu ajutorul unui grup extins de testare format de entuziaşti înrolaţi în programul Glass Explorer nu a dat rezultatele dorite.
Iniţial alimentat de curiozitate, interesul arătat de utilizatori a scăzut rapid după ce a devenit evident că folosirea accesoriului în public este interpretată ca un asalt la intimitatea celor din jur. În loc să dea startul unui nou trend, accesoriul purtat la vedere a atras doar priviri suspicioase şi mirare, funcţionalitatea limitată nepărând să justifice folosirea sa permanentă.
Într-o recunoaştere tacită a unui eşec catastrofal, Google a trecut la eliminarea tuturor referinţelor la programul Google Glass, începând cu pagina oficială a programului Glass Explorer.
Însă dispariţia din mediul public nu înseamnă că Google a abandonat cu totul ideile ce au stat la baza proiectului Glass, tehnologiile dezvoltate fiind în schimb reciclate în cadrul unui alt proiect – Google Aura. În loc să forţeze adoptarea la scară largă, Google va miza acum pe accesorii specializate, personalizate pentru folosirea în mediu industrial, activităţi sportive şi asistenţă în timpul condusului.