Pe lângă telefoane, tablete, laptopuri şi televizoare, producătorii de echipamente electronice au adus la CES 2014 şi un număr mare de accesorii inteligente, o tendinţă uşor de anticipat dacă ţinem cont de precedentul anului anterior. Conform analiştilor şi producătorilor, 2014 va fi anul în care vom vedea o extindere considerată a accesoriilor de acest fel, iar companiile interesate de acapararea cât mai repede posibil a unui sector nou de piaţă s-au înghesuit încă de la începutul anului să ne prezinte noile produse.
LG a adus la CES 2014 două accesorii inteligente: LifeBand Touch şi Heart Rate Earphones. Ambele produse folosesc conectivitate Bluetooth 4.0 şi pot fi folosite împreună sau separat, acestea oferind amatorilor de mişcare un set de senzori utili. LifeBand Touch este o banderolă din cauciuc şi plastic ce poate fi ataşată pe braţ sau pe încheietura mâinii, aceasta incluzând un ecran tactil monocrom OLED, un senzor de mişcare şi un software care permite urmărirea paşilor făcuţi şi calculul caloriilor consumate. În funcţie de echipamentul la care este cuplat, LifeBand Touch permite şi controlul redării media sau interacţiune cu diversele notificări Android sau iOS.
Partenerul său Heart Rate Earphones permite detectarea pulsului prin sesizarea fluxului sangvin din urechi, aplicaţia fiind compatibilă atât cu aplicaţia LG Fitness App cât şi cu diverse produse software consacrate precum MyFitnessPal, MapMyFitness sau RunKeeper. Ambele produse vor deveni disponibile undeva la jumătatea acestui an.
Sony este una dintre companiile care a experimentat cel mai repede cu accesoriile inteligente, compania lansând un ceas inteligent atunci când încă era implicata în colaborarea cu Ericsson. La CES 2014, Sony a prezentat SmartWear, o brăţară cauciucată inteligentă care include nu doar senzori şi procesor necesari pentru colectarea obişnuitelor date ale activităţii sportive, dar poate funcţiona ca un companion permanent. Cuplat cu aplicaţia dedicată Lifelog deoarece nu are un ecran propriu pentru afişarea informaţiilor, SmartWear va întreţine un jurnal zilnic în care utilizatorul va putea găsi centralizate activităţile sportive, perioadele de repaus, imaginile capturate, interacţiunile social media şi alte.
Inima acestui produs este un nucleu numit simplu Core, acesta încorporând tehnologii pe care Sony speră să le implementeze şi pe alte echipamente proprii sau ale partenerilor hardware interesaţi. Compania nu a oferit mai multe detalii în acest moment, promiţând o prezentare mai largă în cadrul Mobile World Congress 2014.
Cunoscută mai degrabă pentru proiectoarele şi imprimantele sale, Epson s-a prezentat la CES 2014 cu două echipamente pentru monitorizarea activităţii sportive, singurele diferenţe între acestea fiind utilizarea unui ecran sau al unui banal afişaj cu LED-uri. Cele două accesorii din gama Pulsense permit analiza pulsului, paşilor făcuţi, activităţilor de repaos şi calcularea consumului caloric. Cea mai interesantă opţiune este măsurarea directă a pulsului prin simplul contact cu pielea, produsele Pulsesense folosind o sursă de lumină care profită de semitransparenţa pielii pentru a analiza ritmul deplasării celulelor roşii din sânge.
Împreună cu aceste două accesorii sportive, Epson a adus la CES 2014 şi o interesantă pereche de ochelari inteligenţi. Folosind două ecrane semitransparente pentru afişarea informaţiilor grafice şi un giroscop pentru analiza mişcărilor capului, Moverio BT-200 sunt destinate însă mediului business. În combinaţie cu o platformă software dezvoltată de APX Labs, ochelarii inteligenţi de la Epson vor putea fi utilizaţi, de exemplu, în mediul retail pentru scanarea codurilor cu bare sau analizarea dintr-o privire a stocurilor produselor vizionate de pe raft. Conform declaraţiilor făcute de către Epson şi APX Labs, acest produs şi altele similare sunt deja testate de câteva companii majore, demonstrând că accesoriile inteligente pot fi ceva mai mult decât simple jucării pentru piaţa consumatorilor obişnuiţi.
Intel a prezentat acum ceva vreme noile sale platforme hardware pentru accesorii inteligente, gigantul procesoarelor aducând în cadrul CES 2014 o serie de produse menite să exemplifice facilităţile oferite de acestea. Compania a oferit însă foarte puţine detalii despre aceste produse, nedezvăluind nici dacă se va implica direct în producţia lor, ceea ce este puţin probabil, sau va oferi doar platformele hardware şi software pentru dezvoltarea lor.
Unul dintre produsele prezentate este Jarvis, un headset Bluetooth care se remarcă prin integrarea unui asistent personal care va răspunde la comenzile vocale. Similar Siri sau Google Now, acesta va fi activ în permanenţă şi va permite controlul unui telefon Android cu ajutorul vocii, utilizatorul putând să ceară direcţii pentru orientare, să găsească puncte de interes din preajmă şi altele.
Intel a prezentat şi prototipul unui ceas inteligent care, spre deosebire de modele existente în acest moment pe piaţă, nu necesită sincronizarea obligatorie la un telefon sau o tabletă deoarece dispune de propria sa conexiune de date. Aflat încă într-un stadiu timpuriu de dezvoltare, ceasul inteligent de la Intel va oferi şi servicii de monitorizarea prin implementarea opţiunilor de geofencing, oferind astfel părinţilor şansa de a-şi supraveghea mai bine copii sau oferind utilizatorilor o opţiune pentru declanşarea unor activităţi doar în anumite zone. Spre deosebire de modelele prezentate de alte companii, produsele Intel sunt însă abia în stadiul de dezvoltare şi nu este prea clar când le vom putea vedea pe rafturile magazinelor.
Rezultatul unui proiect crowdfunded, Pebble este probabil cel mai faimos ceas inteligent disponibil astăzi pe piaţă. Producătorii au prezentat însă în cadrul CES 2014 o actualizare a acestui produs, noul Pebble Steel înlocuind carcasa nu tocmai atrăgătoare din material plastic a modelului original cu una fabricată din oţel.
Noul Pebble Steel este mai uşor cu două grame decât modelul original, oferă o carcasă metalică mai elegantă care este disponibilă fie cu finisaj argintiu lucios, fie cu finisaj negru mat, permite alegerea unei curele fabricate din piele sau tot din oţel şi dispune de un geam protector Gorilla Glass. Actualizarea este doar una de natură cosmetică, noul Pebble Steel folosind aceleaşi platforme hardware şi software , însă devine astfel o opţiune mai bună pentru cei care nu se dau în vânt în mod special după plastic şi culori vii. Aceasta actualizare are însă şi un preţ, noul Pebble fiind mai scump: 250 de dolari.