Brandul Nokia a redevenit pe parcursul unui singur an unul dintre cele mai interesante de pe piaţa de smartphone-uri. HMD a oferit produse bine dotate la preţuri competitive, însă numele Nokia nu pare să fie atât de important atunci când vine vorba despre alte categorii de produse, compania mamă luând în calcul ieşirea de pe piaţa de produse „de purtat” precum brăţări de fitness şi ceasuri inteligente.
În 2016, Nokia a cumpărat Withings, una dintre cele mai interesante companii de dispozitive pentru monitorizarea sănătăţii de pe piaţă. Astfel, portofoliul de produse Nokia s-a extins şi pe piaţa de wearables, cât şi pe piaţa de produse „de casă” precum cântare inteligente. Compania a încercat să continue în direcţia pe care Withings a pornit, lansând noi modele de ceasuri, cântare inteligente şi brăţări de fitness, însă acestea nu s-au bucurat de un succes foarte mare.
Motivul pare să fie piaţa de wearables, care este în scădere în ultmii ani, multe companii ieşind de pe piaţă, în timp ce jucătorii mari încearcă să cumpere cât mai multă tehnologie de la concurenţă. Având în vedere că divizia de dispozitive de purtat de la Nokia a pierdut în ultimul trimestru aproximativ 175 de milioane de dolari, în condiţiile în care compania Withings a fost cumpărată cu 191 milioane de dolari în urmă cu mai puţin de doi ani, sunt aşteptate schimbări majore sau chiar renunţarea la această divizie.
Compania a informat acţionarii că va revizui strategia pentru aceste produse şi că în urma concluzionării acestui proces va fi luată o decizie. Este luată în calcul vânzarea diviziei sau „alte schimbări”, care ar putea reprezenta micşorarea sau închiderea acesteia. Co-fondatorul Withings a demisionat din rolul său de „head of digital health” în cadrul Nokia, în locul său fiind angajat Rob le Bras-Brown, un nou venit în companie.