Utilizatorii de încuietori inteligente produse de compania Lockstate au avut parte zilele trecute de o supriză neplăcută. O actualizare software a stricat dispozitivele şi le-a lăsat, după caz, locuinţele neprotejate sau inaccesibile.
Şeful companiei, Nolan Mondrow, le-a trimis un e-mail celor 500 de clienţi afectaţi în care şi-a cerut scuze pentru incident. Încuietorile distruse de actualizare vor fi schimbate, dar livrarea acestora va dura între 14 şi 18 zile.
Mulţi dintre cei care folosesc produsele afectate – 200, potrivit companiei – sunt proprietari de locuinţe închiriate prin intermediul platformei de home-sharing Airbnb. Dispozitivele le permit oaspeţilor să intre în locuinţe prin intermediul smartphone-ului sau tastând un cod numeric oferit de proprietar.
Incidentul arată încă o dată cât de periculoase pot fi unele accesorii smart home. În luna aprilie a acestui an un bărbat care a cumpărat un sistem inteligent pentru deschiderea uşii de la garaj a lăsat mai multe review-uri negative la produs pe Amazon şi forumul producătorului. În loc să-i ofere clientului suport tehnic, producătorul Garadget i-a dezactivat, de la distanţă, sistemul.