În plină ascensiune, chinezii de la Xiaomi au reuşit să devanseze rivalul Apple în piaţa accesoriilor mobile de purtat, urcând pe locul doi în clasament, după Fitbit.
Rămas pe locul al treilea, Apple a livrat în intervalul Q1 2016 doar 1.5 milioane dispozitive, mult sub cele 3.7 milioane unităţi livrate de Xiaomi. În continuare pe primul loc, Fitbit pierde însă teren, ritmul de creştere mult mai lent comparat următorului clasat arătând că poziţiile s-ar putea inversa în viitorul nu prea îndepărtat.
Deşi producătorul Garmin rămâne deocamdată pe locul 4, Samsung câştigă teren ajutat de noua gamă smartwatch Gear S2 şi Gear S2 Classic.
Privită în ansamblu, piaţa de accesorii smart continuă să crească, impulsionată de noua generaţie de gadgeturi, mai bine realizate şi cu funcţionalitate extinsă. Tendinţa pentru Q1 2016 este una de una de reducere a ritmului, comparat trimestrului anterior, arătând că este nevoie de mai mult pentru a asigura succesul în această nişă de piaţă foarte competitivă.