AppStore-ul de pe iOS împlineşte zece ani în 2018, aşa că AppAnnie, un serviciu de monitorizare pentru aplicaţii de mobil (şi nu numai), a realizat câteva clasamente despre aplicaţiile de succes de pe această platformă. Avem astfel clasamente pentru cele mai populare jocuri, cele mai profitabile jocuri, cele mai descărcate aplicaţii şi aplicaţiile care au încasat cei mai mulţi bani de-a lungul celor opt ani de monitorizare (iulie 2010 – mai 2018).
Fără să mai mire pe nimeni, clasamentul jocurilor de iOS în funcţie de download-uri este condus de Candy Crush Saga. Acesta este în continuare unul dintre cele mai populare jocuri de mobil din lume, fiind urmat de titluri precum Subway Surfers, Fruit Ninja, Clash of Clans, Honour of Kings (numit Arena of Valor în Europa) şi abia pe locul şapte vedem şi Angry Birds, un adevărat succes la începuturile magazinului de aplicaţii.
Chiar dacă Avem Candy Crush Saga pe primul loc în topul celor mai descărcate jocuri, acest titlu este detronat în topul celor mai profitabile. Clash of Clans conduce lejer clasamentul, fiind urmat pe locul doi de Candy Crush, Monster Strike pe locul trei, Puzzle & Dragons pe 4 şi Honour of Kings pe locul 5. Spre finalul clasamentului întâlnim şi Pokemon Go, un joc mai nou decât altele din listă.
La capitolul aplicaţii, ne aşteptam deja ca Facebook să fie printre companiile cu cele mai multe intrări într-un clasament al download-urilor. Astfel, avem aplicaţia principală Facebook pe locul întâi, Facebook Messenger pe 2, YouTube pe 3, Instagram pe 4, WhatsApp pe 5, Google Maps pe 6, iar abia pe locul şapte întâlnim si Snapchat. Skype, WeChat şi QQ ocupă ultimele locuri. Este interesant de observat că majoritatea aplicaţiilor din topul download-urilor sunt dedicate socializării.
În cele din urmă, avem aplicaţiile care au adus cei mai mulţi bani dezvoltatorilor. Dintre acestea numai una este şi în top download-uri, jumătate fiind pentru servicii de streaming video sau de muzică precum Netflix, Spotify, Pandora Radio, Tencent Video şi HBO NOW. Cealaltă jumătate reprezintă aplicaţii de socializare cu componentă de monetizare precum Tinder, Line, QQ, Kwai şi iQIYI.
În perioada iulie 2010-mai 2018, AppStore a avut parte de 170 de miliarde de download-uri de aplicaţii şi a încasat peste 130 de miliarde de dolari de la clienţi. Magazinul de aplicaţii include peste 2,2 milioane de aplicaţii, iar acest număr creşte în fiecare zi.
AppAnnie a realizat alte câteva clasamente pentru topul dezvoltatorilor de jocuri în funcţie de download-uri şi încasări, topul ţărilor care au cheltuit cei mai mulţi bani pe AppStore şi topul ţărilor cu cele mai multe descărcări din ultimii opt ani.
Puteţi găsi toate celelalte informaţii pe site-ul AppAnie, fiind necesară înregistrarea pe site pentru acces complet.