Când vine vorba de extindere în piaţa chineză, companiile occidentale ştiu de la bun început ca simpla deschidere a unor showroom-uri şi importarea produselor fabricate în alte regiuni ale lumii nu funcţionează. Taxele împovărătoare impuse de Guvernul Chinez şi naţionalismul populaţiei educată să evite produsele care nu au legătură cu industria locală reprezintă argumente foarte convingătoare în negocierea unor relaţii de afaceri avantajoase pentru partea chineză.
Urmând inaugurării noului Gigafactory în regiunea Shanghai, Tesla Motors va putea livra în curând vehicule electrice Model 3 şi pentru piaţa chineză, fără riscul de a intra sub incidenţa sancţiunilor economice impose de Statele Unite.
Avantajat de forţa de muncă mai puţin costisitoare, accesul la materii prime mai ieftine şi controlul de calitate mai puţin exigent, noul Gigafactory va livra vehicule Tesla Model 3 la un preţ cu 13% mai mic (47510 dolari) decât suma cerută pentru vehiculele importate din SUA (54616 dolari).
Deocamdată, Tesla va fabrica în China doar versiunile Standard Plus ale seriei Model 3, cu autonomie de 460 km. Livrările de vehicule Tesla fabricate în China vor începe în următoarele 6-10 luni, compania acceptând precomenzi Tesla Model 3 şi din alte pieţe de desfacere: Hong Kong, Japonia, Australia, Noua Zeelandă, Irlanda şi Macao.