Una dintre criticile cele mai frecvente la adresa sistemelor de condus autonom este folosirea unui stil de condus mult prea defensiv, un vehicul controlat de computer putând fi „bruscat” foarte uşor de ceilalţi participanţi la trafic. Rezultatul este ratarea ieşirilor de pe autostradă, navigarea dificilă a intersecţiilor şi un sentiment general de frustrare pentru ocupanţii aflaţi la bord.
Toate acestea s-ar putea schimba în viitorul apropiat, după ce Tesla a decis să introducă o setare de „agresivitate” pentru funcţia de condus autonom. Cu aceasta, persoana aflată pe scaunul şoferului va putea decide cât de agresiv poate negocia maşina schimbarea benzilor de circulaţie şi alte manevre care depind de „bunăvoinţa” celorlalţi participanţi la trafic.
Totuşi, este cale lungă până la a putea compara agresivitatea unui şofer de BMW/AUDI cu „temperamentul” programabil al unui vehicul Tesla, producătorul auto punând în continuare siguranţa pasagerilor pe primul loc. Cei care deţin vehicule Tesla pot spera, totuşi, să îmbunătăţească atitudinea funcţiei de condus autonom faţă de ceilalţi participanţi la trafic.
De departe, cel mai îndrăzneţ producător în direcţia implementării sistemelor de condus autonom pentru publicul larg, Tesla nu a fost scutit de scandaluri pentru incidente în trafic, oricât de rare ar fi acestea comparat conducerii vehiculelor în modul complet manual.
Potrivit companiei, funcţia de schimbare a benzilor de circulaţie fără confirmare directă din partea şoferului aflat la bord are o precizie impecabilă, reuşind peste 100.000 negocieri de bandă fără incidente de trafic. Este posibil ca folosirea unei setări menită să compenseze competitivitatea celorlalţi participanţi la trafic să ştirbească acest parcurs, însă dacă noua funcţie este implementată corect, numărul celor care vor ajunge să accepte modul de condus „fără mâini” să-l depăşească cu mult pe cel al vocilor critice.