Cei care au folosit serviciile tradiţionale de Taxi ştiu deja cum reacţionează anumiţi şoferi atunci când primesc comenzi pe distanţe scurte, spre anumite locaţii sau în momente ale zilei care îi fac să rateze oportunităţi mai profitabile. Era inevitabil ca proastele obiceiuri să se manifeste şi pe alte platforme moderne, dacă acestea nu sunt administrate urmând reguli suficient de clar definite şi impuse cu stricteţe.
Reafirmând interesul pentru furnizarea de servicii sigure şi încurajarea respectului reciproc între şoferii parteneri şi clienţii acestora, Uber anunţă introducerea unui nou proces prin care şoferii cu rating slab pot fi eliminaţi din platformă, curăţenia generală asigurând o îmbunătăţire în ansamblu a calităţii serviciilor. Totodată, noul sistem de rating vizează şi utilizatorii care primesc în mod constant feedback-uri negative din partea şoferilor, Uber dorind să încurajeze astfel şoferii parteneri că vor fi mai bine protejaţi împotriva abuzurilor.
Evaluarea de la finalul curselor contează în continuare, feedback-ul lăsat comunicând companiei dacă clienţii au avut o călătorie plăcută, sau partenerii Uber trebuie evaluaţi cu mai mare atenţie.
Printre criteriile după care sunt evaluaţi şoferii parteneri se numără:
Lucrurile funcţionează şi vice-versa, şoferii evaluându-şi proprii clienţi la finalul curselor. Responsabilitatea lor presupune să trateze atât şoferul, cât şi automobilul acestuia cu respect:
Atunci când utilizatorii primesc în mod constant feedback negativ şi evaluări slabe, aceştia vor primi o notificare în aplicaţie, alături de sugestii de îmbunătăţire. În cazul în care feedback-ul negativ continuă, următorul pas va fi suspendarea temporară a contului, pentru o săptămână. Dacă situaţia se repetă, există posibilitatea dezactivării definitive.