Finanţat de startup-ul american Faraday Future, Canoo este un nou brand de vehicule electrice cu dotări premium, disponibile exclusiv pe bază de abonament. Conceptul, radical diferit de modelul comercial îmbrăţişat de giganţi precum Volkswagen sau Ford, porneşte de la idea că un vehicul electric cu dotări de lux este prea costisitor pentru a putea fi achiziţionat pe de-a-ntregul de consumatori cu venituri de nivel mediu. În loc să aleagă din start soluţia de compromis a unui vehicul entry-level, consumatorii pot alege să beneficieze de confortul modelului dorit plătind un abonament lunar.
Cu design neconvenţional, primul model electric semnat de startup-ul californian Canoo este recomandat drept un vehicul utilitar spaţios şi confortabil, gândit pentru călătorii cât mai confortabile pe distanţe de până la 400 km. Interiorul oferă vedere panoramică şi spaţiu amplu pentru bagaje şi pasageri, aşezaţi pe o banchetă care seamănă mai degrabă cu o canapea confortabilă.
Deşi includ spaţiu pentru şofer, vehiculele Canoo sunt gândite în primul rând pentru navigare autonomă, producătorul incluzând nu mai puţin de 12 senzori cu ultrasunete, 5 senzori radar şi 7 camere video conectate la computerul de bord.
Abonamentul cu preţ încă neprecizat va acoperi pe lângă dreptul de folosire a vehiculului şi costurile secundare legate de mentenanţă, asigurare şi încărcarea acumulatorului, scutind utilizatorii de aproape toate grijile şi complicaţiile deţinerii unei maşini în proprietate personală. Spre exemplu, aspecte precum uzura anumitor componente costisitoare (ex. acumulatorul), sau înlocuirea cu totul a vehiculului ajuns la finalul duratei de viaţă vor fi cu totul acoperite de abonament, rămânând doar ca beneficiarul să se bucure pentru serviciul plătit.
Urmând perioadei de testare ce va demara spre finalul acestui an, Canoo plănuieşte să inaugureze noua flotă de vehicule electrice cu acces pe bază de abonament în preajma anului 2021.