Rezultatele financiare publicate de Apple cu ocazia terminării celui de-al doilea trimestru fiscal din 2018 dezvăluie câteva detalii interesante despre starea companiei, cât şi despre produsele acesteia. În ciuda faptului că multe voci spun că iPhone X este un dezastru, compania a reuşit să vândă peste 50 de milioane de smartphone-uri şi chiar să crească cu câteva procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În acelaşi timp, divizia de servicii a companiei a înregistrat cele mai mari creşteri.
Trimestrul doi al lui 2018 a adus companiei Apple încasări de 61.1 miliarde de dolari, o creştere cu 16 procente faţă de trimestrul doi al anului trecut. În această perioadă au fost înregistrate vânsări de 52,2 milioane de iPhone-uri, 9,1 milioane de iPad-uri şi 4,08 milioane de computere Mac. Comparativ cu anul trecut, avem o creştere de 3% pentru iPhone, o stagnare pentru iPad şi o scădere mică pentru PC-uri. Conform datelor disponibile, acesta este cel mai de succes trimestru doi pentru iPhone din ultimii trei ani.
La categoria „others”, unde Apple integrează restul de produse precum Apple Watch, HomePod şi căştile AirPods, Apple a înregistrat o creştere de 38%. Aceasta este condusă în special de AirPods, care sunt considerate un produs de succes, compania făcând eforturi mari pentru a putea satisface cererea, în timp ce Apple Watch continuă să fie cel mai popular ceas inteligent de pe piaţă. Întrucât aceste dispozitive sunt încadrate într-o singură categorie, nu avem informaţii clare despre numărul de unităţi vândute.
În cele din urmă, serviciile au înregistrat o creştere mare în această perioadă, încasările de 9,2 miliarde de dolari fiind cu 30% mai mari faţă de anul trecut. La această categorie sunt încadrate serviciile iCloud, Apple Music şi AppStore. Compania se aşteaptă la creşteri semnificative pentru această categorie de produse în viitor.