Justiţia din China a decis că Apple trebuie să folosească în paralel cu o companie locală, care produce portofele, huse pentru telefoane şi genţi, marca „iPhone”.
Compania americană a dat în judecată în 2012 firma chineză Xintong Tiandi, care produce bunuri sub marca „IPHONE”. Acum, după patru ani de procese, Tiandi a câştigat apelul şi poate folosi în continuare brandul.
Povestea pe scurt: În 2002, Apple a depus cerere pentru a înregistra marca „iPhone” în China, care avea să-i fie acordată în 2013. Cinci ani mai târziu, în 2007, anul în care s-a lansat iPhone, Xintong Tiandi a cerut marca „IPHONE” pentru categoria „Bunuri din piele”. A primit-o în 2010.
Apple a depus plângere în 2010, dar justiţia chineză a decis că iPhone nu s-a vândut în China până în 2009, iar compania nu putea dovedi că „iPhone” era o marcă. Decizia a fost păstrată acum şi de curtea de apel, ceea ce înseamnă că produsele din piele marca „IPHONE” vor continua să existe pe piaţă.
Aceasta este doar cea mai recentă dintr-o serie de probleme pe care Apple le are în Asia, o piaţă cu potenţial uriaş, dar în care este dificil să faci afaceri dacă eşti o companie vestică. În urmă cu câteva zile guvernul indian
a respins cererea companiei de a importa şi vinde în statul asiatic telefoane iPhone recondiţionate. Compania spera ca prin intermediul acestor modele mai ieftine să câştige cotă de piaţă în India, ţară care în 2022 va avea cea mai mare populaţie din lume. În acest moment, smartphone-urile noi Apple sunt inaccesibile pentru majoritatea cetăţenilor din această ţară, iar cota de piaţă a companiei este de doar 2%.