Companiile de asigurări fac pasul tehnologic înainte şi din ce în cele mai multe organizaţii din domeniu apelează la drone, aplicaţii şi boţi pentru a constata daunele. Potrivit sondajului „Future of Claims”, realizat de LexisNexis Risk Solutions, 38% dintre companii nu mai folosesc în unele cazuri inspectori care constată daunele.
O companie, numită Lemonade Insurance, a plătit o daună în doar câteva secunde, după ce sistemul de inteligenţă artificială din aplicaţia sa a analizat un caz. Clientul a trimis poze, a completat câteva informaţii şi a răspuns la câteva întrebări.
Alte organizaţii din domeniu apelează la drone, pentru a evalua avariile suferite de automobile sau clădiri. Melinda Roberts, din statul american Alabama, a găsit într-o dimineaţă, după o furtună, bucăţi din acoperişul casei căzute în grădină. A contactat compania de asigurări la care avea poliţă, Liberty Mutual Insurance, iar la scurt timp după aceea a avut parte de o surpriză. În loc să vină un agent constatator, în aer a apărut o dronă care a filmat şi făcut poze la faţa locului. Peste o săptămână i-a fost plătită dauna.
Nu doar industria asigurărilor a apelat la drone. Aceste aparate de zbor sunt deja folosite cu succes pe şantiere. Principalul lor scop este verificarea lucrărilor, o sarcină periculoasă pentru oameni şi care necesită mult timp. Mai mult, dronele au devenit suficient de puternice şi sunt capabile chiar să transporte materiale de construcţii.