Criptomonedele au pătruns în ultimele câteva luni în „mainstream”, iar odată cu familiarizarea publicului cu acest concept au început să apară şi multe organizaţii care să atragă oamenii spre acest domeniu. YouTube şi Facebook s-au umplut brusc de reclame la tot felul de afaceri mai mult sau mai puţin legale care promovează materiale înşelătoare legate de monede virtuale. Pentru a evita un nou scandal de genul „fake news” sau „intervenţia rusească în alegeri”, Facebook a decis să interzică promovarea oricăror materiale care fac referinţă la croptomonede.
Noile reguli de publicare a reclamelor prin intermediul Facebook includ un nou punct, cel de-al douăzeci şi nouălea, care spune clar că „reclamele nu trebuie să promoveze servicii sau produse de tip financiar, care sunt deseori asociate cu metode de promovare înşelătoare, precum opţiuni binare, ICO (initial coin offerings, adică strângerea de fonduri folosind criptomonede) sau criptomonede”. Compania a dat şi câteva exemple de tipuri de reclame care nu vor mai fi acceptate începând de acum.
Frazele „Începe să tranzacţionezi prin opţiuni binare, iar primele zece tranzacţii nu sunt supuse niciunui risc” sau „click aici pentru a învăza despre criptomoneda noastră care nu implică riscuri şi asigură plăţi în toată lumea”, sau „Un nou ICO! Cumpără monede cu reducere de 15%”, cât şi „Foloseşte-ţi fondul de pensie pentru a cumpăra Bitcoin”, sunt doar câteva dintre formulările care nu vor mai fi acceptate.
Facebook spune că aceste reguli acoperă o gamă largă de servicii şi produse, însă acest lucru este intenţionat, întrucât foarte mulţi escroci încearcă să îşi asocieze activităţile de criptomonede, lucru care ar putea duce la deteriorarea imaginii Facebook, în cazul în care aceştia se folosesc de serviciile sale pentru promovare.