Oricât ar încerca oficialii Samsung să îndulcească rapoartele furnizate investitorilor, cifrele de vânzări nu mint. Potrivit datelor colectate din lumea întreagă, vânzările obţinute de Samsung cu modelul Galaxy S9 nu se ridică la nivelul atins cu seria Galaxy S8.
Vestea e cu atât mai alarmantă, din moment ce şi Galaxy S8 a fost o dezamăgire faţă de Galaxy S7, în materie de vânzări. Privind şi mai departe în timp, vânzările realizate cu actualul model Galaxy S sunt complet eclipsate de performerul absolut, Samsung Galaxy S4, vândut în peste 80 milioane de exemplare.
Chiar dacă o parte din vină poate fi atribuită tendinţei generale către stagnare şi contracţie a vânzărilor, observată de ceva timp la nivelul întregii pieţe smartphone, faptul că alţi producători smartphone au reuşit creşteri importante de vânzări, în timp ce Samsung şi alte branduri de top au stagnat, nu poate fi negat.
Având drept adversari un Apple revigorat după lansarea modelului iPhone X şi doi producători asiatici – Huawei şi Xiaomi – aflaţi în plin având, Samsung îşi vede ameninţată poziţia de lider al pieţei smartphone.
Chiar dacă datele obţinute în mod indirect nu oferă o imagine completă asupra vânzărilor realizate cu fiecare model în parte, declinul este reflectat şi cotaţiile pe bursă ale acţiunilor Samsung, preţul de tranzacţionare scăzând anul acesta cu 9%.
Contrastând mesajului transmis prin campanii costisitoare de promovare, majoritatea publicaţiilor de profil descriu Galaxy S9 drept un smartphone aproape identic predecesorului Galaxy S8, cu prea puţine elemente de noutate pentru a fi considerat un „must have” în ochii cumpărătorilor indecişi.
Din păcate nici zvonurile despre Galaxy Note 9 nu sunt mai încurajatoare, descrierile şi pozele de prezentare neoficiale conturând imaginea unei „clone” Galaxy Note 8, cu minime schimbări la partea de aspect.
Între timp, producători asiatici ca Vivo, Oppo şi Huawei s-au repoziţionat în avangarda tehnologiei lansând produse smartphone cu design şi dotări nemaiîntâlnite până acum: senzor de amprente sub ecran, sunet redat prin sticla ecranului, camere foto cu trei grupuri de lentile, recunoaştere facială 3D şi mai multe variante complet noi de design. Luăm exemplul modelului OPPO Find X, prevăzut cu camere foto ascunse în corpul carcasei şi un ecran care domină toată partea din faţă a telefonului.
Reticenţa demonstrată de Samsung în a face alegeri riscante la partea de design şi inovaţie pare că se întoarce împotriva companiei, ajunsă din urmă de producători mai ambiţioşi, dispuşi să profite cu orice riscuri de oportunităţile deschise de giganţii rămaşi amorţiţi de propriul succes.