Huawei pare să o ducă destul de bine din punct de vedere financiar, în ciuda problemelor pe care le are cu guvernul american. Chiar dacă de aproape jumătate de an compania nu mai poate lansa telefoane cu servicii Google pre-instalate, Huawei s-a bucurat de vânzări record, depăşind cifrele din 2018 din trimestrul al treilea cu peste 20%, vânzările de smartphone-uri fiind principala sursă de venit, compania livrând deja peste 200 de milioane de unităţi în 2019. Se pare însă că ţinta internă a companiei este mult mai ridicată înainte de finalul anului.
Compania a dezvăluit de curând că se aşteaptă să vândă peste 270 de milioane de smartphone-uri înainte de sfârşitul anului, ceea ce înseamnă că în perioada octombrie-decembrie, compania ar putea vinde încă 70 de milioane de unităţi. Această ţintă este cu 20 de milioane mai mare decât estimau analiştii economici şi nu este tocmai clar dacă este realizabilă, însă demonstrează că Huawei nu se aşteaptă la scăderi pentru următoarea perioadă.
Pentru a atinge 270 de milioane, Huawei trebuie să vândă aproximativ 7 milioane de unităţi în fiecare săptămână din trimestrul al patrulea, adică un milion de smartphone-uri pe zi la nivel mondial. În general, Huawei reuşeşte să vândă aproximativ 5 milioane de unităţi pe săptămână. De altfel, aceste ţinte, că sunt sau nu publice, nu prea are cum să afecteze compania în niciun fel.
Spre diferenţă de Apple, Samsung şi mulţi alţi producători de smartphone-uri, care preferă să ţină astfel de informaţii interne, Huawei nu este o companie publică, listată la bursă. Fiind vorba despre o companie privată, nu există mari consecinţe pentru atingerea sau ratarea ţintelor de vânzări. Valoarea companiei nu se diminuează în astfel de situaţii.
Dacă într-adevăr Huawei va reuşi să vândă 270 de milioane de unităţi în 2019, producătorul chinez ar putea deveni pentru prima dată cel mai mare producător de smartphone-uri din lume, având şansa să depăşească pentru prima dată Samsung, care a vândut anul trecut 290 milioane de un unităţi.