Huawei, o companie aproape anonimă în urmă cu doar câţiva ani, a urcat rapid în preferinţele cumpărătorilor, livrările smartphone depăşind cifra de 33.6 milioane dispozitive în intervalul Q3-2016, reflectând o cotă de piaţă de 9.3% la nivel global.
Spre comparaţie, cu o cotă de piaţă estimată la 12.5% Apple a livrat în acelaşi interval 45.5 milioane dispozitive, iar liderul Samsung 72.5 milioane dispozitive, raportat unei cote de 20% din piaţa smartphone.
Vorbind prin vocea CEO-ului diviziei consumer business, Richard Yu, Huawei vine cu o promisiune îndrăzneaţă, de a transforma compania în al doilea mare producător smartphone din lume în următorii doi ani. Anunţul vine după ce la începutul acestui an acelaşi Richard Yu îşi exprima convingerea că Huawei poate deveni cel mai mare producător smartphone din lume în următorii 5 ani.
Puse în contextul unui parcurs dezastruos înregistrat de Samsung cu vârful de gamă Note7, dar şi reacţia sub aşteptări a fanilor Apple la noua serie iPhone 7, afirmaţiile CEO-ului Huawei nu mai par atât de fanteziste. Astfel, în timp ce Samsung are de gestionat o retragere de produs foarte costisitoare şi impactul major asupra imaginii de brand, Apple anunţă pentru intervalul Q3-2016 o scădere cu 5% a livrărilor smartphone, comparat aceleiaşi perioade a anului trecut.
Huawei ar putea profita de impasul competitorilor săi pentru a-şi mări baza de utilizatori fideli, noul vârf de gamă Huawei Mate 9 dezvăluit la Munchen alături de o versiune Porsche Edition cu preţ exclusivist ţintind tocmai consumatorii rămaşi dezamăgiţi după retragerea modelului Galaxy Note7.