Vânzările de smartphone-uri în scădere nu reprezintă o mare problemă pentru Xiaomi, deoarece compania oricum nu face profit de pe urma acestor dispozitive, a declarat Hugo Barra, vicepreşedinte al companiei. „Am putea vinde 10 miliarde de smartphone-uri şi tot nu am face profit”, a explicat el. Barra a adăugat că strategia Xiaomi este una pe termen lung. Oamenii care cumpără telefoanele companiei ajung să folosească servicii şi produse profitabile oferite de Xiaomi, precum sisteme smart home sau software.
De exemplu, divizia smart home a companiei va termina acest an cu venituri de 1,5 miliarde de dolari, o performanţă demnă de invidiat.
Alte companii din China, precum Oppo sau Vivo, sunt profitabile pe segmentul de smartphone-uri. Însă, aceste branduri nu sunt atât de diversificate ca Xiaomi, care, pe lângă telefoane, mai produce unelte, biciclete, televizoare, software sau periferice pentru computere.
Compania se pregăteşte să lanseze produse pe piaţa globală. Xiaomi a anunţat că va participa pentru prima dată, în 2017, la salonul de electronice CES din Las Vegas şi că face cu această ocazie o lansare globală de produs. Până acum, majoritatea dispozitivelor produse de companie au fost lansate oficial doar în China.
Compania chineză nu a oferit detalii despre produsul pe care îl va prezenta la CES în anunţul făcut pe Twitter. Evenimentul Xiaomi din cadrul târgului va avea loc pe 5 ianuarie.