Orange a anunţat lansarea unei noi tehnologii telecom în România. Este vorba despre suportul pentru cartele eSIM, folosite în acest moment de către smartphone-urile, ceasurile şi tabletele Apple, cât şi de câteva alte modele de smartwatch de la alţi producători. Astfel, clienţii Orange vor putea să folosească telefoanele fără o cartelă SIM, sau vor putea activa funcţia dual-SIM de pe iPhone-uri.
eSIM-ul este o cartelă sim digitală, integrată direct pe plăcile de bază ale dispozitivelor electronice. Aceasta poate fi configurată pentru a fi folosită pe un nou număr fără a fi înlocuită şi poate funcţiona independent de o cartelă SIM standard. Practic, clienţii Orange vor putea de astăzi să ceară trecerea de la o cartelă nano SIM la eSIM, renunţând astfel la vechea metodă de utilizare.
Clienţii vor putea face acest proces prin cererea unui cod de activare eSIM la cel mai apropiat magazin Orange, atât pentru clienţii noi, care înregistrează un nou abonament, cât şi pentru clienţii deja existenţi. Prima activare este gratuită atât pentru clienţii rezidenţiali, cât şi pentru clienţii „business”, însă schimbările de număr următoare vor fi taxate.
Pentru a schimba „cartela” sau „numărul”, utilizatorul va putea face asta direct din telefon, atât timp cât are codul de activare de la operator. Dispozitivele compatibile cu eSIM din acest moment din oferta Orange sunt iPhone XS, iPhone XS Max şi iPhone XR. Având în vedere că şi ceasurile Apple Watch S3 şi S4 beneficiază de suport pentru eSIM, există posibilitatea ca şi acestea să fie incluse în oferta Orange. Pentru acestea este însă nevoie de integrarea unui nou serviciu care conectează cele două eSIM-uri din telefon şi ceas pentru a putea fi folosite simultan pe acelaşi număr de telefon.
La momentul redactării acestui material, Orange România anunţa probleme cu reţeaua la nivel naţional. Clienţii serviciilor sale din multe regiuni ale ţării raportează probleme de conectivitate la reţea. Orange a oferit detalii pe pagina sa de Facebook, problemele fiind datorate unor cabluri de fibră optică deteriorate:
„Salut, momentan, o parte dintre clientii nostri intampina dificultati in accesarea serviciilor de voce si date, precum si a aplicatiilor Orange. Aceasta situatie se manifesta ca urmare a sectionarii multiple in reteaua de fibra optica. Colegii nostri din departamentul Tehnic lucreaza deja la remedierea problemei. Ne cerem scuze pentru neplaceri si iti multumim pentru intelegere. Revenim imediat ce avem noutati.”