Profitul Alphabet, părintele Google, a crescut cu 27% în trimestrul al treilea, extinzând şirul ce câştiguri în condiţiile în care utilizatorii petrec mai mult timp pe telefoane, iar advertiserii cheltuie tot mai mulţi bani pentru a face reclamă.
Alphabet, a doua companie la nivel global după valoarea de piaţă, după Apple, a continuat să crească în cea mai mare parte datorită dispozitivelor mobile. Investitorii se temeau că ascensiunea dispozitivelor mobile vor afecta Google. În schimb, smartphone-urile au dat un impuls puternic gigantului hi-tech, scrie WSJ.
Click-urile pe reclamele din Google au crescut cu 33% trimestrul acesta faţă de anul trecut, cea mai rapidă rată din ultimii patru ani. Aceasta este alimentată de poziţia Google pe piaţa smartphone-urilor în jurul lumii, şi de controlul pe care gigantul american îl are asupra unor produse care au un rol central în viaţa multor utilizatori, de la e-mail, până la GPS şi YouTube.
Google controlează 95% din piaţa de căutare pe mobil, comparativ cu 78% pe PC-uri, potrivit Merkle, pentru că este motorul de căutare atât de dispozitivele iPhone, cât şi pe cele cu Android.