Românii au ajuns la vânzări pe platforma Amazon de cel puţin 50 de milioane de dolari, vânzătorii din top 10 realizând anul trecut vânzări de peste 25 de milioane de dolari, transmite Mediafax.
„Platforma Amazon în momentul de faţă este cel mai simplu mod de a porni o afacere în domeniul comerţului electronic datorită resurselor pe care le oferă, fiind cel mai mare retailer din lume. Prin serviciul FBA, vei avea un stoc în depozitele Amazon care ajunge acolo direct de la furnizor, iar comenzile vor fi prelucrate de angajaţii Amazon. Astfel, vei putea administra afacerea din orice loc unde ai un calculator cu conexiune la internet. Pentru independenţa şi modalităţile nelimitate de scalare va fi însă nevoie să-ţi diversifici canalele de vânzare, Amazon rămânând o parte importantă din ele”, explică Sergiu Nichitean, fondatorul comunităţii amazon-seller.ro.
Un produs uşor de lansat pe Amazon trebuie să fie mic, uşor şi cu puţine părţi mobile. Preţul de vânzare este recomandat să se încadreze între 15-70 dolari. La fel de importantă este şi situaţia nişei, aceasta trebuie să aibă o cerere cât mai mare şi o concurenţă cât mai mică, spune Nichitean. Alegerea eronată a nişei este cel mai mare risc pe care şi-l asumă cei care încep un business în acest nou domeniu. În topul categoriilor care conţin oportunităţi majore de afaceri se află casa şi bucătărie, sport şi outdoors, copii, unelte şi produsele pentru animalele de companie.
Un vânzător pe Amazon are trei modalităţi de a activa: ca persoană fizică, firmă în România sau firmă în SUA. Pentru cineva aflat la începutul business-ului este recomandată prima variantă care presupune o simplificare a birocraţiei. În acest caz listarea produselor pe Amazon se realizează similar cu cea a vânzării ocazionale pe OLX. Veniturile suplimentare trebuie declarate în declaraţia 600 şi trebuie plătit impozitul aferent.
Următorul pas, după stabilirea tipului de business, recomandat pentru cei care îşi doresc să îşi crească afacerea este înfiinţarea unei firme fie în România, fie în Statele Unite ale Americii. Ambele opţiuni prezintă atât avantaje, cât şi dezavantaje, iar taxele sunt plătite către statul din ţara în care este înfiinţată firma.