Anunţul a fost făcut de John Teeple, Director of Product Marketing în cadrul NVIDIA, care a publicat un articol care explică pe scurt situaţia. NVIDIA consideră că informaţiile care au ajuns în presă despre GPP şi scopul acestui program erau eronate şi/sau bazate pe zvonuri. Cu toate acestea, compania nu a dorit să detalieze niciodată ce implică alinierea la regulile GeForce Partner Program şi nici ce avantaje primesc companiile care o fac.
Zvonurile spuneau că cei care alegeau să adere la acest program primeau acces mai repede la noile tehnologii NVIDIA şi probabil câteva avantaje în pluis faţă de cei care refuzau să se alinieze la regulile GPP. Pentru a putea însă să beneficieze de aceste avantaje, trebuiau să separe plăcile video cu cipuri AMD sub un alt brand faţă de cel pe care îl foloseau până în prezent. De exemplu, ASUS a vândut până de curând plăci video NVIDIA şi AMD sub brandurile ROG şi STRIX, iar după aderarea la GPP, producătorul taiwanez a separat plăcile AMD sub brandul AREZ.
Acest program a fost întâmpinat cu reticenţă nu doar de către AMD, care a pornit campania „Freedom of Choice” prin care aducea aceste detalii în atenţia clienţilor, ci şi din partea anumitor parteneri, care au refuzat să participe. Acum că programul celor de la NVIDIA a fost oprit, producătorii se vor putea întoarce la vechile practici, însă nu este clar ce se va întâmpla cu noile linii de produse dedicate AMD pe care unele companii le-au lansat deja.