AirPods este cea mai de succes categorie de produse de la Apple de la lansarea originalului iPhone. Nicio altă divizie din cadrul companiei nu a înregistrat creşteri atât de mari în ultimii ani, iar aceast pare să fie în continuă creştere, mai ales acum, după introducerea unei noi generaţii, cu preţ mai mare şi capabilităţi şi mai atractive. Astfel, Apple este liderul detaşat al pieţei de căşti „true wireless”, concurenţa fiind cu mult în urmă.
În cursul anului 2019, Apple a livrat 58,7 milioane de perechi de căşti true wireless. Este vorba despre modelele AirPods, AirPods 2 şi AirPods Pro, întrucât Beats, un alt brand care aparţine companiei, este listat separat. Astfel, apple deţine peste 54,4% cotă de piaţă în segmentul true wireless. Mai impresionant însă este faptul că Apple încasează pe această piaţă 71% din venituri, restul companiilor împărţind doar 29%.
Pe locul al doilea în raportul publicat de Strategy Analytics este Xiaomi cu 8,5% cotă de piaţă, care livrează mai multe modele de căşti true wireless, iar pe cel de-al treilea este Samsung, care vinde foarte puţine astfel de modele. Compania a lansat în urmă cu câţiva ani căştile IconX, după care anul trecut a venit pe piaţă cu Galaxy Buds. Se pare că acestea s-au bucurat de un succes destul de bun, care a dus la cotă de piaţă de 6,9%.
Următoarele companii de pe listă sunt, în ordine: JBL, Huawei, Beats, Jabra, Bose, Jlab, Sony, Amazon, Skullcandy, Jaybird şi Realme. Fiecare dintre acestea oferă diverse căşti true-wireless, la diverse preţuri, însă este destul de clar că cei care sunt în căutarea acestui tip de căşti nu iau foarte mult în considerare acest factor. Căştile Apple sunt printre cele mai scumpe de pe piaţă şi totuşi au reuşit să vândă volume mult mai mari.
Până în 2024, piaţa de căşti true wireless este aşteptată să crească de 10 ori şi valoreze în jur de 100 de miliarde de dolari anual.