Facebook va anunța primii săi ochelari inteligenți astăzi, în parteneriat cu Ray-Ban, însă până acum nu știam exact cum vor arăta și încă nu știm foarte multe despre capabilitățile acestor ochelari. Evan Blass, unul dintre cei mai cunoscuți „leakeri” de pe internet, a publicat însă primele fotografii cu ochelarii Facebook, echipați cu rame populare de la Ray-Ban, camere foto și lentile de ochelari de soare. La prima vedere, se pare că Facebook va crea ochelari care să concureze cu Spectacles de la Snapchat, iar numele oficial pare să fie Ray-Ban Stories.
Conform fotografiilor publicate de Evan Blass, Facebook va lansa ochelarii săi inteligenți în trei variante, cu rame foarte cunoscute de la Ray-Ban: Wayferer (unii dintre cei mai populari ochelari de soare din lume), Round și Meteor. Interesant este însă faptul că pe ramă și lentile nu se observă decât logo-ul Ray-Ban, cel Facebook fiind păstrat doar pentru cutia în care aceștia sunt livrați.
Cele trei perechi de ochelari vor include în pachet o husă moale pentru transport, un toc cu carcasă din plastic care ar putea servi și drept cutie de încărcare, un cablu USB și instrucțiunile de utilizare.
— Ev (@evleaks) September 9, 2021
Probabil că pentru început, ochelarii Facebook nu vor beneficia de funcții AR, întrucât nu poate fi observat niciun fel de display sau proiector care să afișeze imagini pe lentile. Având la dispoziție două camere și un singur buton, în partea din dreapta, ochelarii par să ofere funcții de captură foto și/sau video.
Mark Zuckerberg spunea anterior că prima pereche de ochelari de la Facebook va fi un prim pas către ochelarii cu realitate augmentată, și că vor putea face niște lucruri interesante. La o primă vedere, putem presupune că aceștia vor fi integrați cu funcțiile Story și Reels de pe Instagram și Facebook. Rămâne de văzut care vor fi exact capabilitățile acestor ochelari, întrucât momentan par să fie doar o cameră pe care o poți purta pe cap.
via Engadget