Pornind cu o „scuză” foarte ușor de acceptat: nevoia de a proteja mediul înconjurător eliminând pachetul de accesorii care, probabil, rămâneau oricum nefolosite, Apple obține acum vânzări mult peste așteptări tocmai pe segmentul pe segmentul accesorii iPhone.
Seria iPhone 12, la fel ca și alte generații iPhone, obține vânzări foarte bune chiar și în absența pachetului standard cu accesorii. Adevărata surpriză este creșterile înregistrate pe segmentul accesorii opționale, fanii iPhone obișnuiți să folosească adaptorul AC standard sau setul de căști „cu fir” migrând deja către alternative mai performante și mai scumpe.
Chiar în timp ce Samsung, Xiaomi, OnePlus și alți producători derulau campanii de marketing în care luau în râs modul în care Apple și-a necăjit proprii fani scoțând „deșeurile” din cutia noilor modele iPhone, compania americană tocmai ce obținea primele date privind vânzările de accesorii Phone.
Decizia Apple de a elimina accesoriile iPhone pe criterii „ecologice”, motivată tot pe criterii de creștere a profitului
Spre exemplu, căștile Beats Flex abia anunțate de Apple pe data de 13 octombrie se vând cu prețul de 49.99 dolari, asta în ciuda faptului că nici măcar nu este un produs true-wireless, designul păstrând în jurul gâtului un cablu oarecum inutil, pe care sunt amplasate butoane fizice implementate de alți producători ca și butoane touch, amplasate pe fiecare cască. Coincidență, sau nu, noul model de căști a intrat la vânzare pe 23 octombrie, tocmai în ziua când iPhone 12 și iPhone 12 Pro intra la vânzare.
Simultan, vânzările de căști Air Pods (adevărata soluție True Wireless prezentată de Apple) au crescut cu 35% în intervalul Q2-2020, chiar înainte de vârful prognozat pentru trimestrul Q3.
În mod predictibil, surse din rândul furnizorilor de accesorii arată acum că și alți producători smartphone vor elimina pachetul standard de accesorii, împingând astfel consumatorii către oferta de accesorii opționale, unde aproape sigur vor plăti mai mult decât anticipau.
Potrivită estimărilor furnizate de compania de analiză Canalys, vânzările de căști audio din categoria True Wireless vor crește cu 29% în 2020, probabil, mai mult anul viitor, după ce consumatorii rămân fără alternative la îndemână.