Producatorii se agita sa lanseze gadget-uri roz, avand ca target femeile. Numai ca doar 9% din publicul respectiv este impresionat de aceasta culoare ori de asa-zisul „look feminin". Majoritatea doamnelor prefera mai degraba echipamentele sofisticate si elegante.
Aceste cifre, de-a dreptul incredibile, sunt rezultatul unui studiu recent realizat de Saatchi & Saatchi. Au contribuit 700 de englezoaice cu varste cuprinse intre 24 si 45 de ani. Agentia de advertising conchide ca a venit momentul ca producatorii de electronice sa regandeasca putin strategiile de acaparare a segmentului feminin, altfel decat bazandu-se pe produse vopsite roz. „Cu siguranta in industria hi-tech avem de-a face cu oameni de marketing destepti, vizionari.
Dar, atunci cand vine vorba despre femei, metodele de marketing catre acest segment de consumatori nu au evoluat deloc" – este de parere Belinda Parmar, director de planificare al Saatchi. „Multe dintre femei se simt frustrate cand vad reclame ori produse colorate in roz, ce arata ca niste jucarii, incrustate cu diamante." Insa acest fapt nu le descurajeaza pe femeile pasionate de tehnologie, categorisite drept „lady geeks", de la a cumpara produsele – dupa cum confirma acelasi studiu.
Reprezentand 37% din totalul celor intervievate, aceste „lady geeks" detin, in medie, cate sase echipamente electronice; in general o camera foto, un computer (desktop sau laptop), telefon cu facilitati multimedia, music player, televizor de ultima generatie si consola de jocuri portabila. In Marea Britanie, doar 11% dintre femei au mai putine gadget-uri decat barbatii, iar cercetatorul Genevieve Bell de la Intel spune ca un studiu condus de compania la care lucreaza a aratat ca femeile adopta tehnologii noi, precum Wi-Fi, mai repede decat barbatii.