Între timp, înlocuite în magazine cu o nouă revizie hardware, căştile Bose QuietComfort 35 lansate în anul 2016 cu preţul de 349 euro au funcţionat conform aşteptărilor până anul acesta, când o actualizare de firmware automată a înlăturat fără avertisment funcţionalitatea noise-canceling.
Contactat pentru explicaţii, producătorul a declarat că nu a modificat cu nimic funcţia de anulare a zgomotului suportată de căştile Bose QuietComfort 35, cu atât mai puţin să o dezactiveze pe de-a-ntregul. Cu toate acestea, compania a intervenit cu promptitudine atunci când o parte dintre utilizatorii nemulţumiţi au descoperit că pot face downgrade la o versiune anterioară de firmware pentru a recupera funcţionalitatea pierdută, blocând acest tip de intervenţie din „motive de securitate”.
Încercând să reducă amploarea scandalului iscat, Bose ar fi încercat să-i liniştească pe unii dintre clienţii cei mai vocali oferindu-le la schimb câte o pereche de căşti din noua revizie QuietComfort 35 II, însă fără a remedia problema şi pentru restul utilizatorilor nemulţumiţi, care au umplut 183 de pagini pe forumul de suport tehnic cu plângeri la adresa producătorului.
Principala nemulţumire este că producătorul pare indiferent la problema semnalată de utilizatori şi ignoră cea mai la îndemână soluţie – restaurarea firmware-ului anterior până când defectul introdus este identificat şi remediat.
După 5 luni de aşteptare, timp în care utilizatorii nu şi-au putut folosi la întregul potenţial căştile audio achiziţionate la un preţ de nivel premium, Bose încă susţine că noul firmware remediat va fi disponibil în curând.
Între timp, nemulţumiţii care încă nu au abandonat orice speranţă mai pot încerca să obţină înlocuirea produsului cu unul din noua versiune QuietComfort 35 II, contactând direct unul dintre centrele de service Bose.