Foarte colorate şi deloc discrete, căştile Beats create de celebrul rapper Dr Dre au ajuns veritabile accesorii de modă, un fel de bijuterii electronice nu tocmai ieftine care sunt purtate la vedere de fotbalişti şi tineri cu pretenţii de vedete. Însă practicile agresive de promovare folosite de compania recent achiziţionată de Apple au intrat în atenţia Sony, un producător cu tradiţie în domeniul căştilor audio high-end. Câteva telefoane mai târziu, Sony a obţinut acordul FIFA pentru interzicerea căştilor Beats pe terenul de la Cupa Mondială.
Chiar dacă au fost interzise de FIFA pe motiv de încălcare a unui acord de licenţiere semnat deja cu Sony, căştile Beats rămân accesorii preferate pentru jucătorii de pe teren, deveniţi cu sau fără voia lor actori într-o campanie neoficială de promovare la adresa produselor Apple. În ciuda deciziei luate de FIFA, fotbalistul Neymar a fost observat la antrenamente şi coborând din autobuz în faţa stadionului Castelao of Fortaleza for Brazil purtând o pereche de căşti Beats.
Potrivit unor experţi în campanii de promovare, gestul rivalului Sony de a interzice căştile Beats în virtutea unui contract de exclusivitate semnat cu FIFA nu face decât să le sporească faima. Practic folosirea benevolă a căştilor Beats de către jucători aflaţi în timpul liber, fără ca gestul făcut să fie motivat printr-o campanie plătită, transmite un mesaj puternic şi mult mai credibil în ochii potenţialilor cumpărători.
Între timp, Sony a distribuit tuturor jucătorilor participanţi la Cupa Mondială câte un set de căşti gratuit, pe care aceştia să le folosească la antrenamente şi în preajma competiţiilor oficiale. Din păcate pentru Sony contracul de promovare în calitate de sponsor nu prea a dat roade, doar câţiva jucători fiind observaţi afişându-se cu noile accesorii purtate în jurul gâtului, fără a se arăta cu adevărat interesaţi în a le folosi.
Cunoscută pentru tacticile de „guerrilla marketing” ce i-au adus notorietate într-un timp foarte scurt, compania Beats Electronics co-fondată în anul 2006 de rapper-ul Dr. Dre este în proces de a fi achiziţionată de către gigantul Apple pentru suma de 3 miliarde dolari şi acţiuni. În cadrul unui interviu acordat site-ului Re/code, directorul Tim Cook a afirmat că tranzacţia va fi finalizată până la sfârşitul anului fiscal curent Apple, adică până la finele lunii septembrie, că marca Beats şi serviciul Beats Music vor rămâne de sine stătătoare şi că Jimmy Iovine şi Dr. Dre vor deveni parte integrantă din echipa Apple.
Ţinând cont de obiceiul ambelor companii de a se promova în mod agresiv, inclusiv folosind practici de anti-reclamă la adresa produselor rivale, poate că scandalul iscat între Sony şi Beats Electronics/Apple nu ar trebui să surprindă pe nimeni.