Toată lumea se pregăteşte pentru realitatea virtuală – PC-urile, smartphone-urile, consolele video etc. Dar nu şi Mac-urile, computerele produse de Apple.
Palmer Luckey, fondatorul Oculus VR, compania deţinută de Facebook care produce headset-ul Rift, a declarat că este vina Appe că nu există suport pentru realitate virtuală pe Mac-uri. Potrivit lui, computerele companiei nu întrunesc cerinţele de procesare grafică necesare pentru dispozitivele VR. „Dacă vor lansa vreodată un computer bun, vom oferi suport”, a declarat Luckey.
Pentru ca cei care folosesc headset-uri VR să nu aibă rău de mişcare, jocurile rulate trebuie să ofere un fps (cadre pe secundă) cuprins între 90 şi 125, ceva ce computerele Apple nu pot oferi în acest moment.
Conform lui Luckey, nici chiar un Mac Pro care costă 6.000 de dolari nu este capabil să suporte jocuri VR, pe când un PC de 1.000 de dolari poate. „Problema este că pentru Apple soluţiile grafice high-end nu reprezintă o prioritate, aşa cum se întâmpla la un moment dat în trecut”, a continuat el.
Apple a pierdut startul într-o piaţă care va ajunge la o valoare de 30 miliarde de dolari în 2020, potrivit companiei de consultanţă Digi-Capital.