Google renunță (din nou) la Google Glass. Compania americană a anunțat că începând de ieri, 15 martie, vânzările de Glass Enterprise Edition 2 au fost oprite, iar de pe data de 15 septembrie, compania nu va mai oferi deloc actualizări de software, în timp ce anumite componente software integrate ar putea să nu mai funcționeze după acea dată. Se pare că fix atunci când alte companii par să își dorească să intre în zona AR, Google decide să meargă în direcția complet opusă.
Google Glass a fost întotdeauna un dispozitiv nișat și foarte controversat. Lansat inițial drept un produs pentru utilizatorii finali, acești ochelari au devenit rapid un motiv de ridiculizare al purtătorilor și un motiv de îngrijorare pentru cei din jur, care nu se simțeau confortabili cu un dispozitiv cu cameră permanent pornit. Aceste frici au scăzut în timp, odată cu renunțarea la din ce în ce mai multă intimitate prin intermediul rețelelor de socializare. Totuși, Google nu a mai adus acest produs înapoi pe piață.
Ce a făcut însă este o versiune pentru companii, care ar putea integra funcții AR în munca de zi cu zi. Ccompania a oferit versiunea Enterprise a Google Glass, iar prin 2019 a lansat și o nouă generație, cu hardware mai puternic.
Se pare însă că nici companiile nu au fost foarte interesate de această tehnologie, iar acum compania Google se simte nevoită să renunțe la acest proiect. Chiar dacă reprezentanții săi spun că există în continuare un interes major pentru zona de AR, iar anul trecut a fost sugerat că va mai fi lansată o nouă generație de Glass, pentru moment, Glass va fi „îngropat” în cimitirul de proiecte eșuate Google, alături de Stadia și multe alte servicii.
Companiile vor putea folosi Glass în continuare, dar de pe 15 septembrie, actualizările de software vor fi oprite, în timp ce Goolge Meet, aplicația de videoconferințe care vine preinstalată pe dispozitivele Glass, va fi oprită cândva după acea dată.
sursa: Engadget