Anunţat acum doi ani, Google Glass a fost un accesoriu inteligent care a captat atenţia tuturor cu mult timp înainte de lansarea versiunii Explorer destinate dezvoltatorilor software interesaţi. Interesul pentru acest produs s-a cam evaporat, însă Wall Street Journal afirmă că Glass nu este un produs abandonat şi că va beneficia de aportul hardware al gigantului Intel.
Deşi s-a bucurat de atenţia tuturor, produsul Google Glass s-a lăsat aşteptat foarte mult timp şi a fost foarte scump, ceea ce a descurajat potenţialii cumpărători interesaţi de un astfel de accesoriu. Acum două săptămâni, Google a restricţionat discret accesul la magazinele retail Basecamp din San Francisco, New York şi Los Angeles prin eliminarea posibilităţii de programare a unei vizite, singura opţiune viabilă de a intra în posesia unei perechi de ochelari rămânând achiziţia din magazinul online Google Play.
Această retragere discretă nu semnalizează însă decesul Google Glass, afirmă o sursă anonimă citată de către Wall Street Journal. Mai mult, gigantul Intel se va implica în acest proiect şi va lua locul Texas Instruments, compania care a furnizat procesorul din ochelarii inteligenţi Glass şi care a părăsit între timp industria soluţiilor hardware pentru terminale mobile.
În acest moment nu se cunosc prea multe detalii despre acest parteneriat, însă sursa citată de WSJ afirmă că Google va lansa undeva în cursul anului viitor o nouă versiune de Google Glass care va fi motorizată de o soluţie Intel. Natura acestei viitoare platforme hardware Intel nu a fost dezvăluită, însă probabil că este vorba de actualul cip compact Quark X1000, pe care Intel l-a lansat acum un an, sau o viitoare versiune îmbunătăţită a acestuia. X1000 a fost implementat până acum doar în brăţara inteligentă MICA, produsă tot de către Intel.
Sursa citată de WSJ afirmă însă că viitorul produs Google Glass va fi promovat în medii specializate precum cel medical, ceea ce ar putea indica o eventuală regândire a politicilor de comercializare şi o depărtare de piaţa electronicelor de larg consum.