Conform agenției de cercetare și analiză Canalys, piața dispozitivelor „smart audio” se află în creștere, livrările din trimestrul al doilea al anului 2024 depășind cu peste 10% statisticile similare din aceeași perioadă a anului trecut. Astfel, nu mai puțin de 106 milioane de astfel de dispozitive au fost livrate de producători în perioada aprilie – iunie 2024, cel mai bun T2 înregistrat până acum în acest domeniu.
Dispozitivele încadrate în categoria „smart audio” includ căștile true wireless sau cele ale căror două buds/difuzoare sunt conectate între ele cu un fir. De altfel, popularitatea în creștere a modelelor open-ear wireless și a căștilor true wireless este nominalizat drept principal motiv pentru care piața dispozitivelor smart audio a crescut în T2 2024. Căștile true wireless cu prețuri sub 50$ au reprezentat peste 50% din totalul livrărilor din acest trimestru.
După cum puteți observa și din imaginea de mai sus, Apple (care include și produsele lansate sub brand-ul Beats) a fost principalul producător de astfel de dispozitive, cu 18 milioane de produse livrate și o cotă de piață de 17,1%. Poziția a doua a fost ocupată de Samsung (unde sunt incluse și produsele subsidiarelor Harman) cu livrări de 8,1 milioane de unități și o cotă de piață de 7,6%.
Mai puțin cunoscutul brand indian Boat Audio a completat podiumul cu livrări de 6,7 milioane de unități și o cotă de piață estimată la 6,3%. Chiar dacă notorietatea sa nu este prea mare în regiunile vestice, cel mai probabil Boat Audio își atrage foarte mulți clienți în țările asiatice (în special în India), practicând prețuri mult mai accesibile pentru produsele sale.
Top 5-ul a fost completat de Xiaomi, cu livrări de 5,2 milioane de unități și o cotă de piață de 4,9% (dar și o creștere de 40% față de anul trecut), și Sony, cu 4 milioane de unități livrate și o cota de piață de numai 3,7%.
Sursa: GSMArena.com, Canalys