Mărturisesc, şi să-mi fie ruşine iar, că în Sighişoara nu am ajuns până anul acesta. Însă recuperez, din luna mai şi până acum am vizitat oraşul de trei ori. Cetatea era una mult mai aerisită şi mai uşor de vizitat faţă de cum a fost în urmă cu aproximativ trei săptămâni în timpul Festivalului Medieval.
Am plecat şi din celebra cetate şi am ajuns rapid aproape de Braşov, pe serpentine, unde am fost nevoit a mă cocoţa pe parapeţii de beton pentru a trage câteva minute de filmare cu Roomster-urile şerpuind practic pe sub noi. Drumul a continuat în acelaşi ritm până în Bucureşti, după o scurtă oprire în centrul Brasovului.
La Final
ASUS-ul P526 a fost ceva mai performant şi asta datorită unor hărţi mai noi. Echipamentul putea astfel să calculeze mult mai bine timpul râmas până la destinaţie, iar asta, probabil din cauza cunoaşterii limitelor de viteză mai recente. Personal aş merge pe varianta MIO C520, ecranul de 4.3” fiind cel mai important atu al său, este mai vizibil. P526 are de partea sa şi o autonomie aproape dublă, este nevoie şi de portabilitate în cazul unui telefon. În schimb, un GPS poate sta tot timpul conectat la priza din maşină, iar autonomia nu reprezintă un aspect foarte important. Despre cele două echipamente, ASUS P526 şi Mio C520, testate alături de ProMotor.ro veţi putea citi în detaliu săptămâna viitoare pe go4it.ro!.
Aşa după cu probabil ştiţi, dacă aţi citit pe go4it.ro! sau în ultimele săptămâni pe ProMotor.ro, am luat parte la evenimentul „Skoda Roomster – testul de consum”. Prezenţa mea la test nu a fost una întâmplătoare, doar pentru aducerea autoturismului la greutatea necesară, ci am fost călăuza digitală a caravanei. Şi cum testarea a două echipamente GPS nu îmi ocupa tot timpul, iar postul de cameraman era disponibil… se întelege de la sine.
Pe bordul Roomster-ului argintiu am montat din prima clipă două echipamente GPS: un Mio C520 şi un PDA Phone, ASUS P526. Nu vreau să îmi imaginez ce au crezut cei care ne-au văzut cu două astfel de dispozitive. Când Marcel, când Ioana, cele două voci ale GPS-urilor, ne-au arătat drumul care trebuia urmat spre Sibiu.
Sincer să fiu, nu sunt adeptul maşinilor “de familie”, cel puţin nu acum. Totuşi, Skoda Roomster are ceva care mă atrage: poate spaţiul mare, fie plafonul transparent (dacă nu mă înşel e opţional) sau poate designul geamurilor din faţă, care mă trimit cu gândul la avioane (nu mă întrebaţi de ce).
Spre Sibiu
Am realizat rapid că testul implică răbdare, mai ales pentru un şofer obişinuit cu un stil de condus mai sportiv. Să zicem că a fost un test de răbdare pentru mine, având în vedere viteza medie de 50 km/h calculată la sfârşitul testului.
Odată ajunşi pe autostradă, l-am auzit pe “Marcel” spunând că în 100m intrăm pe autostrada Bucureşti-Piteşti. Trecem peste această anomalie şi poposim pe Valea Oltului, locaţie unde eu am ajuns pentru prima dată. Ştiu, să-mi fie ruşine. Între timp şoferii s-au mai schimbat, însă viteza maximă nu, 80-90 km/h. După câteva ore însă, m-am obişnuit cu stilul de condus econom colegilor de la ProMotor.ro, mai ales când computerul de bord indică un consum sub 4.5%. Am fost cuprins şi eu de entuziasmul lor şi, cu siguranţa că la următorul meu drum în afara oraşului voi aborda un stil similar.
Echipamentele GPS au funcţionat aproape ireproşabil. Ambele au avut mici pierderi de semnal pe Valea Oltului, de ordinul a maximum 10s. Pe restul traseului ne-au călăuzit pe drumul optim. Dacă ar fi fost setate ca drumul cel mai rapid să aibă o prioritate mai mare, ne-ar fi scutit de un ocol de 10km din Sibiu până la pensiunea unde ne-am cazat. Mea culpa.
Din păcate, GPS-ul te duce doar la adrese stabilite (cu nume de străzi şi numere), nu şi “în centrul oraşului” sau la “McDonald’s”. Bine că simţul de orientare nu a părăsit încă omul modern. GPS-ul ar fi echipamentul ideal dacă ţi-ar arăta şi unde se găsesc locuri de cazare libere, căci în perioada aceasta, când Sibiul este Capitala Culturală a Europei, este cam dificil să dormi undeva în oraş.