Companiile de tehnologie Google, Sony, Facebook, Samsung şi HTC sunt cei mai mari jucători de pe piaţa VR din acest moment, însă acest nou tip de conţinut a atras atenţia şi altor industrii. McDonald’s este unul dintre cele mai mari lanţuri de restaurante fast-food şi pare să adopte realitatea virtuală cu braţele deschise, oferind în Suedia meniul „Happy Goggles”, cu ochelari VR integraţi.
Happy Goggles este un meniu de tipul Happy Meal, dedicat copiilor. Recipientul din carton în care este inclusă mâncarea, poate fi transformat cu foarte puţin efort într-un dispozitiv de realitate virtuală similar cu Google Cardboard. Happy Goggles integrează două lentile din plastic şi un suport pentru smartphone-uri şi vine la pachet cu o aplicaţie educativă pentru Android numită Slope Stars.
Aplicaţia este mai degrabă un joc de ski, al cărui scop este să îi înveţe pe copii cum să se comporte pe pârtie. Întregul concept Happy Goggles este realizat împreună cu echipa naţională de ski a Suediei, iar meniul va fi disponibil doar în anumite restaurante McDonald’s de pe teritoriul ţării. Preţul unui astfel de meniu este de aproximativ 4 euro, aceasta fiind probabil cea mai ieftină soluţie pentru realitate virtuală de până acum.
Debutul Happy Goggles va avea loc pe 5 martie, iar momentan acesta va fi exclusiv clienţilor din Suedia. Este posibil ca acesta să ajungă şi în alte ţări, însă McDonald’s nu a făcut alte anunţuri referitoare la disponibilitatea ochelarilor săi de realitate virtuală în alte regiuni. Având în vedere că Happy Goggles sunt realizaţi din recipientul în care este livrată mâncarea, probabil că această soluţie VR este şi singura de pe piaţă care miroase a cartofi prăjiţi.