Chiar dacă satisfac doar parţial aşteptările utilizatorilor în acest moment, accesoriile inteligente promit să capteze atenţia unui număr tot mai mare de cumpărători şi să devină un domeniu extrem de important pentru producători. Deşi ceasurile inteligente se pare că sunt cele mai populare produse de acest gen, producătorii tradiţionali din domeniul orologeriei nu au părut prea interesaţi de fuziunea cu electronica modernă, însă cei de la Swatch se pare că regretă deja reticenţa iniţială.
Dacă aruncăm o privire asupra ofertei actuale de ceasuri inteligente, putem observa că acestea sunt fabricate fie de către companiile tinere precum Pebble, fie de către producătorii tradiţionali de telefoane sau tablete precum Sony sau Samsung, fie de către companiile cu specific sportiv precum Adidas sau Garmin. Unele companii precum Timex au experimentat cu ceasuri care ar putea fi considerate „smart”, însă încercările au fost făcute în deceniul trecut, în momentul în care tehnologia era imatură, şi nu s-au bucurat de succes.
Conducerea gigantului Swatch a afirmat iniţial că ceasurile inteligente nu pot rivaliza cu produsele sale deoarece sunt mult mai puţin atractive decât gamele sale celebre precum Breguet sau Omega şi au ecrane prea mici pentru a fi utile. Se pare însă că prognozele analiştilor şi lansarea unor produse cu design superior precum Moto 360 i-au convins pe cei de la Swatch să-şi schimbe atitudinea.
Compania a afirmat că va introduce funcţii inteligente de bază în ceasurile sale ieftine din gama Touch, fără a dezvălui însă prea multe detalii. Nu ştim ce înţeleg cei de la Swatch prin „funcţii de baza”, însă putem presupune că este vorba cel puţin de un pedometru şi un modul Bluetooth pentru sincronizarea cu un telefon mobil. Dacă Swatch se va mulţumi cu aceste funcţii sau va implementa şi senzori mai avansaţi pentru puls vom vedea însă abia în 2015, atunci când sunt aşteptate primele ceasuri inteligente din gama Touch Smart.
Un motiv pentru această răzgândire ar putea fi scăderea cotaţiei bursiere Swatch cu 11 procente în cursul ultimelor 12 luni. Compania Swatch este vulnerabilă la atacurile producătorilor de ceasuri inteligente deoarece 30 de procente din veniturile sale provin din vânzarea modelelor ieftine şi medii, ale căror preţuri se suprapun cu cele ale ceasurilor inteligente actuale.