Într-un domeniu precum marketingul digital, specialiștii trebuie să fie la curent cu cele mai noi progrese tehnologice, în special cele care au un impact direct asupra industriei lor. Acest aspect include înțelegerea Metaverse-ului și a potențialului său incomensurabil, precum și implementarea marketingului în realitatea virtuală a lumilor ce îl alcătuiesc.
Specialiștii de la DancoVision.io ne explică: „Metaverse-ul, deși la bază are un concept ce a fost utilizat în trecut pentru anumite lumi digitale din jocuri video, este un fenomen ce a acaparat recent atenția internetului. În esență, este un spațiu virtual în care multiplii utilizatori pot coexista si colabora. Acesta are potențialul de a fi folosit în viitor pentru a suplini neajunsurile muncii remote, ale socializării precare și alte urmări negative ale pandemiei, prin a permite o experiență cât mai apropiată de realitate.”
În afară de interacțiunile sociale sau profesionale și tranzacționarea NFT-urilor, evenimentele culturale capătă tot mai multă notorietate în Metaverse. În jocuri video precum Fortnite și Roblox, au avut loc deja concerte virtuale cu artiști notabili. Acestea au adunat un număr mare de spectatori și încasări în valoare de milioane de dolari.
Practicile în marketingul din Metaverse ar putea depăși așteptările oricui, concurând cu unele strategii ale companiilor în viața reală. Spre exemplu, se poate realiza advertising virtual, sub formă de bannere 3D sau se pot crea prezentări, expoziții sau spectacole interactive pentru utilizatori, în locul reclamelor tradiționale.
Gândiți-vă doar la un produs virtual. El nu mai trebuie să urmărească legile fizicii atunci când este proiectat sau să fie fezabil pentru producție. Putem avea sneakers din care ies flăcări sau un yaht în formă de vultur, putem să ne gândim la un pod care stă sprijinit într-un singur pilon, sau la un laptop cu ecranul din apă.
Totul este posibil în VR, iar acest concept este valabil și în publicitate. Targetare extrem de specifică și reclame holografice care sar din billboard în fața oamenilor, pe stradă.
Bineînțeles, ca orice tehnologie nouă, Metaverse-ul include propriile provocări, iar aici intervin expertiza și serviciile Danco Vision!
„Multe companii au început să investească în proprietăți imobiliare din spațiul virtual (inclusiv noi!), însă trebuie reținut faptul că simpla prezență în Metaverse este accesibilă pentru oricine”, ne povestește Daniel Ionescu, CEO Danco Vision.
Acest lucru înseamnă că activitatea și strategiile brandurilor, în rândul utilizatorilor comuni, trebuie să aibă o abordare non-invazivă.
Constientizând riscurile ce se pot ivi, Danco Vision își oferă serviciile de consultanță în privința achizițiilor în Metaverse, strategiilor de marketing virtual și best practices pentru branduri neinițiate în acest format nou.
Imaginea acestora trebuie protejată. Conceptele vizuale și mesajele de la baza planurilor de promovare trebuie integrate inteligent, pentru ca utilizatorii să fie conștienți de identitatea brandului în cauză. Țelul este formarea unor comunități virtuale și evoluția interacțiunilor cu utilizatorii.
DancoVision.io, divizia Danco Vision 360° specializată pe publicitate și consultanță în business pentru realitatea virtuală și Metaverse, lansează pe OpenSea.io colecția de NFT-uri „Atunci și acum”, reprezentând imagini before & after ale clădirilor emblematice ale Bucureștiului.
Unul dintre principalele scopuri pentru care este utilizat în prezent Metaverse-ul este și tranzacționarea de NFT-uri, aceste asset-uri virtuale ce pot lua multe forme. Iar viceversa, este la fel de valabilă. Aceste NFT-uri se tranzacționează pe sume extrem de piperate, pentru că-și găsesc utilitatea în diverse modalități, în lumile virtuale.
Aliniindu-se la viitor, agenția Danco Vision anunță și crearea primelor colecții de NFT-uri, formate din imagini before & after ale Bucureștiului, create în mod personalizat pentru promovarea proiectului ESC19.ro.
Proiectul Elevi și Studenți în anul Centenarului a fost creat cu ocazia împlinirii a 100 de ani de la Marea Unire, acesta fiind susținut parteneri de renume, precum Facultatea de Istorie (Universitatea București), Facultatea de Matematică și Informatică (Universitatea București) și Departamentul de Consiliere și Orientare pentru Carieră (Universitatea din București), iar odată cu lansarea colecției de NFT-uri disponibilă deja pe cea mai mare platformă de artă digitală din lume (www.opensea.io), aceste instituții devin și ele un exemplu de urmat pentru digitalizarea și tehnologizarea instituțiilor tradiționale de stat din România.
Consultanta si marketing digital pentru Metaverse: DancoVision.io
Colectia de NFT-uri ESC19: OpenSea.io
Detalii despre proiectul ESC19: www.esc19.ro