Apple a cedat în fața autorităților din Țările de Jos pentru a permite sisteme de plată alternative în aplicațiile de dating de pe App Store. După mai multe luni de conflict cu autoritățile, timp în care a strâns amenzi în valoare de 50 de milioane de euro, compania a anunțat că se va conforma regulilor impuse de ACM (Autoritatea pentru Consumatori și Piețe) și că va permite utilizarea altor sisteme de plată. Totuși, Apple nu ieste tocmai în pierdere, întrucât va încasa în continuare un comision din tranzacțiile făcute în afara sistemelor sale.
Apple va permite aplicațiilor de dating din Olanda să folosească orice alte sisteme proprietare de plăți, care pot fi realizate în afara App Store. Cu toate acestea, Apple tot va încasa 27% din valoarea acestor tranzacții, față de comisionul de 30% cât încasează în prezent prin sistemul său propriu. Compania a ajuns la această decizie în urma mai multor încercări de a evita această situație. Inițial, compania cerea producătorilor de aplicații să publice versiuni dedicate pentru utilizatorii din Țările de Jos pentru a permite plăți alternative.
În cele din urmă, ACM a decis că Apple creează bariere nejustificate pentru dezvoltatori și clienți și se folosește de poziția dominantă pentru a-i forța să folosească serviciile sale proprietare. În consecință, ACM a amendat Apple săptămânal, până când a ajuns la un total de 50 de milioane de euro.
Martjin Snoep, președintele ACM a declarat în urma acestei victorii că „Ne dorim ca toată lumea să se bucure de beneficiile economiei digitale. În economia digitală, companiile puternice au o responsabilitate specială pentru a ține piețele echitabile și deschise. Apple a evitat această responsabilitate și a făcut abuz de poziția sa dominantă în raport cu furnizorii de aplicații de dating. Ne bucurăm că Apple și-a aliniat în sfârșit condițiile cu regulamentul concurențial European și Olandez. Acesta oferă furnizorilor de aplicații mai multe oportunități să concureze. Iar consumatorii vor beneficia de pe urma acestora.”
Compania Apple nu este la fel de entuziasmată în urma acestei situații. În ciuda faptului că pierde doar 3 procente din comisioanele din aplicațiile de dating din Țările de Jos, compania spune că va contesta decizia:
„Nu credem că aceste schimbări protejează interesele utilizatorilor noștri la capitolele confidențialitate și securitate ale datelor. Așa cum am spus anterior, nu suntem de acord cu ordinul original al ACM și vom face apel.”
sursa: Phone Arena