După ce legea Digital Markets Act (DMA) a forțat Apple să permită magazine terțe de aplicații pentru iOS în Europa, mai mulți dezvoltatori au lansat magazine alternative, precum AltStore și Setapp de la MacPaw (în prezent în beta închis). Ultimul intrat pe piață, Aptoide lansează în Europa un magazin de jocuri pentru telefoanele Apple.
Aptoide lansează în Europa magazinul său de jocuri, care va putea fi descărcat și folosit pe iOS începând cu data de 6 iunie.
Aptoide lansează magazinul cu șase titluri inițiale, cu planuri de a adăuga mai multe ulterior. Compania a menționat că peste 100 de dezvoltatori sunt pregătiți să-și lanseze jocurile în magazinul de aplicații, dar din cauza procesului de notarizare al Apple, lansarea oficială durează mai mult.
Titlurile de la lansare includ Word Jungle, un puzzle de cuvinte; Condor — Leap of Faith, un joc bazat pe sărituri; All-in-one Solitaire, o colecție de diferite jocuri de Solitaire; All-in-one Mahjong, o colecție de diferite jocuri de Mahjong; și Charades — Guess the Word, un alt puzzle de cuvinte.
În prezent, Word Jungle este singurul joc cu achiziții în aplicație. Aptoide are un model unic, taxând dezvoltatorii diferit pentru achizițiile în aplicație. Dacă un utilizator a descoperit aplicația prin căutare sau recomandări din magazinul de aplicații, compania percepe o taxă de 20%, dar dacă dezvoltatorul achiziționează utilizatori prin publicitate plătită sau prin canalele sale comunitare, Aptoide percepe o taxă de 10% pentru achizițiile în aplicație. Dezvoltatorii au voie să facă trimitere la site-urile lor web pentru aceste tranzacții, cu o taxă de 10% pentru Aptoide.
Start-upul a spus că a trecut prin procesul anevoios al Apple de a aplica drept magazin de aplicații alternativ. A spus că gigantul tehnologic nu a fost întotdeauna receptiv.
Procesul de instalare al magazinului de jocuri Aptoide este destul de simplu. Odată ce primești invitația sau codul de acces, poți accesa linkul pentru a descărca magazinul de aplicații. Va trebui să mergi la setări și să permiți descărcarea unui magazin de aplicații din această sursă necunoscută (Aptoide). Compania plănuiește să aducă între 500 și 1.000 de utilizatori pe lista de așteptare în fiecare zi după lansare.
Start-upul face acest lucru pentru a se asigura că rămâne sub limita de 1 milion de prime instalări anuale pentru a evita plata taxei tehnologice de bază de 0,50 euro pentru fiecare primă instalare, potrivit Tech Crunch.
Aptoide operează în spațiul magazinelor de aplicații cu un client Android încă din 2009. Anul trecut, magazinul de aplicații Android a ajuns la aproape o jumătate de miliard de descărcări.
Experiența de a gestiona un magazin de aplicații pe Android poate fi utilă pentru Aptoide într-o oarecare măsură, dar iOS este diferit, cu propriile reguli și restricții impuse de Apple. În plus, cu alte magazine care concurează pentru atenția utilizatorilor în UE, compania va trebui să ofere jocuri unice în magazinul său.