Un bărbat a dat în judecată o bancă deoarece îl presează să plătească un credit pe care susține că nu l-a luat el.
Împrumutul ar fi fost luat în numele lui Vladimir Volokhovich, din Moscova, de hackeri care i-ar fi furat telefonul.
Alfa Bank refuză să anuleze creditul, iar bărbatul susține că pentru el costurile cresc în fiecare zi. Banca susține că Volokhovich ar fi trebuit să raporteze furtul telefonului mai devreme.
După ce au primit banii de la bancă, atacatorii au reușit să transfere o parte din ei în propriile conturi.
„Mi-am pierdut telefonul mobil, pe care era instalată aplicația Alfa Bank. Din cauza unui număr de circumstanțe, nu am putut să blochez imediat accesul la aplicații, deoarece nu am avut acces la internet 24 de ore după ce l-am pierdut”, a declarat Volokhovich, pentru Kommersant FM. Ulterior, un coleg, care ar fi fost contactat de hoți, l-a anunțat că a fost găsit telefonul și că va fi sunat a doua zi pentru a-i fi returnat.
Astfel, crezând că dispozitivul se află în posesia unei persoane bine intenționate, bărbatul spune că nu și-a făcut probleme. Potrivit lui, aceasta a fost o strategie prin care hoții au câștigat timp pentru a aplica pentru creditul de 20.000 de dolari.
După ce a fost acordat împrumutul, atacatorii au reușit să transfere 1.900 de dolari înainte ca banca să blocheze operațiunile.
Vladimir a cerut apoi ca împrumutul să fie anulat, deoarece a fost victima hackerilor, dar banca a refuzat. El este deranjat de modul rapid în care a fost acordat creditul: semnătura introdusă în aplicația Alfa Bank a fost un simplu cod primit prin SMS pe telefon.
Potrivit unui avocat, bărbatul ar putea pierde procesul, tocmai pentru că nu a anunțat repede banca că i-a fost furat telefonul.
În acest caz sunt mai multe semne de întrebare. Nu se știe de ce Volokhovich nu folosea o metodă de securizare a telefonului și nici cum au reușit atacatorii să intre în aplicația bancară. Aceste aplicații cer, de obicei, pentru acces un PIN, o parolă, un cod generat de un token sau autentificarea cu amprenta.