Achiziționat în 2013 pentru suma de 1.3 miliarde dolari, Waze a avut o contribuție majoră la succesul ulterior al serviciului Google Maps. Totodată, recunoscând popularitatea uriașă a alternativei Waze, Google a ales să susțină în continuare principalul competitor Google Maps, care și-a păstrat astfel identitatea și a continuat să evolueze aproape ca un concurent real.
Totuși, „hemoragia” de inovații în direcția favoritului Google Maps a adus cei doi „rivali” aproape la egalitate, fiind doar o chestiune de timp până ce Waze rămâne în urmă la acest capitol.
Încă administrat ca un serviciu independent, Waze obține finanțarea prin afișarea de reclame pentru aproximativ 25000 companii, având ca principal atu acoperirea globală a serviciilor oferite. Spre exemplu, o companie care plătește doar 60 dolari/lună pentru servicii de publicitate poate atinge până la 30000 de utilizatori. La un contract de 30000 dolari, audiența poate crește la 1.5 milioane de utilizatori.
Deși, mai toate aplicațiile din pachetul de servicii Google au primit deja interfața Dark Mode, nu același lucru poate fi spus și despre clientul Waze. În forma actuală, doar harta afișată are și o versiune Dark, contrastând într-un mod nu tocmai plăcut cu interfața aplicației.
Deocamdată aflată la stadiul de testare Alpha, versiunea 4.78 a aplicației Waze include o setare pentru activarea unei versiuni complete a interfeței Dark, cu multe probleme de afișare încă de rezolvat.
Administratorii Waze precizează că versiunea oficială a aplicației nu va avea o setare dedicată pentru comutarea la modul de afișare întunecat, această versiune de interfață fiind selectată automat pe baza setărilor de sistem și momentul zilei.