În ultimele luni, YouTube a stârnit numeroase discuții în rândul utilizatorilor din cauza unei noi strategii de publicitate. Platforma de streaming video a introdus pe scară largă așa-numitele „Pause ads”.
Acest nou tip de publicitate apare atunci când utilizatorul întrerupe redarea unui videoclip.
Spre deosebire de reclamele tradiționale care apar înainte sau în timpul unui clip, cele noi ocupă doar o parte din ecran, apărând de obicei în partea dreaptă a interfeței video pe web sau deasupra secțiunii de comentarii în aplicația mobilă.
Ele pot fi ori scurte videoclipuri în buclă, ori imagini statice.
Decizia YouTube de a implementa această nouă formă de publicitate vine în urma unor teste extinse și a unui feedback, spun ei, pozitiv din partea celor care lucrează în domeniul publicității.
Oluwa Falodun, manager de comunicare la YouTube, a declarat recent că atât aceștia, cât și utilizatorii, au avut o reacție pozitivă față de aceste reclame.
Realitatea este alta: răspunsul comunității online tinde spre păreri negative.
Numeroase persoane și-au exprimat deja îngrijorarea și enervarea vizavi de această situație pe platforme de social media precum Reddit.
Părerea lor este că această mișcare le va afecta negativ întreaga experiență de vizionare.
YouTube susține că aceste „pause ads” există pentru a oferi o experiență „mai puțin agasantă” în comparație cu reclamele tradiționale, cărora nu le putem da skip.
Partea bună este că noile reclame pot fi eliminate cu ușurință prin apăsarea iconiței „X” din colțul dreapta sus.
Această mișcare face parte din strategia platformei de a-și diversifica sursele de venit și de a încuraja utilizatorii să treacă la abonamentul Premium.
În ultimul an, YouTube a introdus și alte schimbări în politica sa de publicitate, precum reclamele TV care nu pot fi închise și cele mai lungi pe smart TV-uri.
Deși YouTube susține că aceste reclame vor oferi o experiență mai puțin sâcâitoare, din ce în ce mai mulți utilizatori încep să-și arate nemulțumirile.
Momentan, populara platformă nu a menționat dacă frecvența cu care apar reclamele obișnuite va scădea.
Sursa: Gadgets360