Dezvoltatorul Telegram anunța spre finalul anului trecut că va începe să monetizeze de pe urma celor aproape 1 miliard de utilizatori ai platformei de socializare prin introducerea de reclame mai mult sau mai puțin incomode. Continuând pe această direcție, Telegram va permite utilizatorilor cei mai devotați să evite acest inconvenient alegând să plătească pentru serviciile platformei preferate de mesagerie.
Fondatorul Pavel Durov anunța spre finalul anului trecut planurile de a pune capăt finanțării asigurate din surse proprii în ultimii șapte ani, căutând alte modalități de susținere a business-ului. „Un proiect de dimensiunea noastră are nevoie de cel puțin câteva sute de milioane de dolari pe an pentru a continua”, a spus el.
La fel ca Facebook și alte platforme de socializare populare, Telegram a început să afișeze reclame în aplicația de mobil, valorificând expunerea pe numeroasele canale publice frecventate de utilizatori.
Pentru a nu cauza prea multe frustrări utilizatorilor ocazionali, fondatorul Pavel Durov a asigrat că reclamele vor apărea doar pe canalele publice suficient de mari, cu peste 1000 de abonați.
Continuând pe aceeași direcție neintrusivă, Telegram va permite utilizatorilor ceva mai generoși să scape de aceste reclame optând pentru plata unui abonament premium, în același timp suportând financiar platforma de mesagerie.
Deocamdată, CEO-ul Telegram nu dezvăluie tarifele folosite, ci doar că măsura este motivată de ”condițiile economie actuale”. Interesant este că administratorii canalelor respective ar putea avea posibilitatea să oprească afișarea acestor reclame și pentru utilizatorii neplătitori, dacă suficient de mulți dintre ei aleg varianta abonamentului plătit, pentru susținerea rețelei Telegram.
Cert este că funcționalitatea de bază a Telegram va rămâne în continuare gratuită, dezvoltatorul Telegram promițând să nu introducă reclame în chat-urile private one-to-one sau de grup, aceasta fiind o „idee proastă”.